شناسهٔ خبر: 78880 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آقا محمدی:

موسوی هیچ چیز را قبول نداشت/ صبر نظام مقابل سران فتنه ، موجب افشای توطئه دشمن شد

آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : با وجود موافقت مقام معظم رهبری با کلیت پیشنهاد باز شماری درصدی از صندوق های مورد اعتراض اما موسوی با ارائه درخواستهای غیر قانونی کارشکنی می کرد.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، علی آقامحمدی در مراسمی به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی در مسجد بلال صدا و سیما، گفت: نظام اسلامی درطول تاریخ بارها امتحان شد و موفق بود و البته شکست هایی هم داشت و بالاخره شیعه در ایران توانست موقعیت خودش را تثبیت کند و بعد  در سال ۱۳۵۷ به نتیجه رسید و مبنای کار هم روشن است.

وی تصریح کرد: نظام امامت خیلی واضح و روشن بود و ما از اول با این چالش در انقلاب مواجه شدیم که اصل ولایت فقیه در قانون اساسی بیاید و برخی می گفتند دیکتاتوری خواهد شد و بحث های ان در کارنامه خبرگان هست، در روزنامه های سال های ۵۷ تا زمان تصویب قانون اساسی بروز داشته و حتی مدت ها بعد از آن تا سال ۶۰ به وضوح در همه مطبوعات داخلی کشور ظهور و بروز داشت و منجر شد به خسارت گسترده ای و تسویه های بسیاری که تسویه هم همیشه دیگران آغازگرش بودند.

هیچ وقت جمهوری اسلامی برای تسویه  کسی اقدام نکرد 

وی اضافه کرد: هیچ وقت جمهوری اسلامی ایران اقدام نکرد که کسانی را تسویه کند و حتی سازمان منافقین هم در اوایل پیروزی انقلاب در همین مجلس که ان وقت هنوز تشکیل نشده بود تصمیم هایی را که می خواستند بگیرند مسعود رجوی تماس می گرفت و به راحتی صحبت می کردند و قرار می گذاشتند، حرف می زدند حتی در انتخابات شرکت کردند.

اقامحمدی گفت: در روند انقلاب حزب دموکرات کردستان هم شرکت کرد و قاسملو نماینده شد یعنی هیچ جا جنبه اینکه کسی اقدام بکند تا ثابت بکند کسی موافق ما نیست وجود نداشت مگر کسانی که رسیدند به نقطه ای که می خواستند اقدام بکنند و ما می خواهیم جایگزین بشویم و در حقیقت نظام را سرنگون کنیم که در آن صورت طبیعی بود که چنین اجازه ای داده نمی شد و بالاخره حاصل یک تلاش گسترده و مبنایی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در باره بنی صدر هم گفت : ۲۰ نفر نماینده دوره اول مجلس بودیم که جوانان تلقی می شدیم و ۳۰ سال داشتیم و با هم یک فراکسیونی داشتیم، در جمع ما بیشترین صحبت ها این بود که امام (ره) در جریان نیستند، چرا اینقدر از بنی صدر حمایت می کنند، نظرات ما مختلف بود و گفتیم خوب بریم خدمت امام و از ایشان بپرسیم.

وی در تشریح برخورد ها و صبر امام ادامه داد: وقتی رفتیم خدمت امام سه نفر صحبت کردیم و خیلی هم با حرارت و یک نفر هم من بودم که گفتم  بنی صدر این ویژگی ها را دارد و وقتی حرفهایم تمام شد امام لبخندی زدند و فرمودند حق ماندنی و مشکلات رفتنی است. عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: یعنی این جور نبود که امام عجله ای بکند، همه عجله داشتند اما امام اصلا عجله ای نکرد و حوصله و صبر کرد تا همه بدانند که انهایی که مرضی ندارند و انهایی که غرضی ندارند مسئله برایشان روشن بشود که چگونه است و تا دیدید به کشتار سران کشور انجامید و بسیاری از مسایلی که پیش آمد تا ذهن مردم را روشن کردند.

علی آقامحمدی گفت : این داستان ادامه پیدا کرد تا رحلت حضرت امام و ما در مجلس اول جلساتی داشتیم و آقایانی که بعدها شدند از سران جریانات مختلفی که معضل پیدا کردند حرفشان این بود که ما امام را قبول داریم به عنوان ولی فقیه اما بعد از امام  بحث بودکه مثلا حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی حالا بشود مرجع تقلید و رهبر جمهوری اسلامی و بعد جمع بندی این می شد که این لباس فقط به قامت رهبر انقلاب دوخته شده است و در موقع انتقال قدرت ازجانب خبرگان به رهبری معظم انقلاب این ذهنیت در عده ای بود و انتخابات خبرگان که در ان زمان من معاون سیاسی سازمان (صداو سیما) بودم در جلسه رسمی که منم عضوش بودم صراحتا گفتند ما در این انتخابات با رهبری تسویه حساب خواهیم کرد، هنوز نه هیچ بحثی بود نه هیچ اتفاقی افتاده بود چه تسویه ای می خواهید بکنید! .

وی با طرح این سوال که این خرابکاری ها از کجا هدایت می شد گفت: همه از داخل حکومت بود نه از بیرون، و من در آن روزها به یکی از آقایون که شخصیت اول اون زمان تلقی می شد آمده بود اینجا، گفتم آقا یک مصاحبه بکنید برای روز ۲۳ که قراره راهپیمایی بشه دعوتی بفرمایید، گفت فلانی تو با ما این همه رفیقی اینقدر ما رو بی عقل می دونی یعنی فکر کردی فردا  مردم می یان؟ حالا برای یه ندای رهبری جمع میشن؟ تو آبروی من را می خواهی ببری! .
آقامحمدی افزود: به وی گفتم یعنی شما فکر می کنید الان دعوت شده که بیایند تا اتفاقات ۱۸ تیر را در ۲۳ حل بکنند. عضومجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به وی گفتم اشکالی ندارد شما نگید، نتیجه را می بینیم، جالب تر اینه که سخنران ان جلسه به پیشنهاد دفتر رهبری، آقای دکتر روحانی بود که دبیر شورای عالی امنیت بود.

وی ادامه داد: رسما به آقای روحانی زنگ زده شد که شما نباید سخنرانی کنید و وی گفتند من تابع رهبری هستم چطور من سخنرانی نکنم که به وی گفته شد خوب تابع ما هم هستی و روحانی  گفت؛ نه اول تابع رهبری هستم.

آقا محمدی با اشاره به رویدادهای سالهای ۷۸ تاکید کرد: درگیریهای ۸۸، درگیری نبوده که فکر کنیم یه دفعه پیدا میشه از یه گوشه ای میاد بلکه اگر تبعیت از امام را خدشه دار کنیم یک روزی در مقابل امام می ایستیم و در این کوتاهی هیچ کس استثنا نیست. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت : دعوا سر کاندیدا نبود و هیچ اختلافی سر آقای موسوی نبود و بسیاری از اعضای حزب اللهی عضو ستاد وی بودند با اون کار می کردند کسی نگفته که آقا این خوبه یا بده و در اینکه آقای موسوی در انتخابات شرکت کنند کسی اختلافی نداشت.

صبر نظام مقابل سران فتنه، موجب افشای توطئه دشمن شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: اختلاف ۸۸ از زمانی که بحث اختلاف در آرا مطرح آغاز شد.  

آقامحمدی افزود: چون در جریان بودم فقط اشاره می کنم ما برای آن طرح در ۵ روزی که شورای نگهبان تعیین کرد، روز دوم من ملاقاتی داشتم با موسوی به تقاضای ستادهای وی در تبریز و همدان و طرحی را مطرح کردیم که آقا شبهه اگر هست شما بیا رفع کن.

آقا محمدی اضافه کرد: من پیشنهاد دادم تمام صندوق هایی که مورد اعتراض است درصدی را بشمریم، درصد مهم نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام ادامه داد: من شخصا رفتم دفتر موسوی گفتم که چنین پیشنهادی دادم و دفتر وی گفت این شدنی نیست چرا که دو سه روز بیشتر وقت نیست.

آقامحمدی تصریح کرد: رفتم خدمت آیت الله جنتی گفتم نظرم اینه که این شبهه باید رفع بشه اگه ما را گذاشتند که مصلحت نظام را تشخیص بدیم. من فکر می کنم که برای این نظام مهم است که این شبهه را نگذارند بمونه وی فرمود اما فرصت نیست.  

علی آقا محمدی افزود: من رفتم این گزارش را دادم و بلافاصله شاید دو سه ساعت طول نکشید که دیدم مقام معظم رهبری با کلیت این موافقت کردند.  

عضو مجمع تشخیص نظام در ادامه تشریح کارشکنی های دفتر انتخاباتی میرحسین موسوی گفت:  فردا که آمدیم توافق کنیم دیدیم نوشتند که مراجع تقلید بیایند و من هم گفتم دراین باره قانونی وجود داره، رهبری داریم، نظام و سیستم داریم اینکه نمیشه که رهبری را حذف کنید سیستم را کنار می گذارید هیچ چیز رو قبول ندارید، این که شدنی نیست.

آقا محمدی ادامه داد: در موضوع کارشکنی های موسوی در انتخابات،  ۸ ماه نظام تحمل کرد.

وی افزود: حکومتی ها منتخبین مردمند، نمایندگانی از مردمند توده مردم عامه مردم باید در یک حرکت همراه باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: در روزهای آخر هم با قدرت مردمی بود که در مقابل توطئه ها ایستادیم، گفتند مردم بیایید ۹ دی تظاهرات کنید.

آقا محمدی با بیان اینکه نکته عبرت آموز این داستان این است که انسان باید خیلی مراقب رفتارهای خود باشد و بصیرت به خرج دهد گفت: ما شخصیت های زیادی در انقلاب داشتیم که از راه جدا شدند و دلیل آن هم فاصله از امامت و ولایت بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع و جریانات حذف قائم مقامی رهبری امام اشاره کرد و افزود: آیت الله منتظری شخصیت کمی نبود و  من از سال ۴۶  که ۱۶ سال بیشتر نداشتم خدمت وی می رسیدم.

علی آقامحمدی سپس با تبیین اهمیت ولایت و توجه به امام زمان خویش پرداخت.

 قدرت ایران حاصل تلاش یک امت است 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود در جمع نمازگزارن مسجد بلال با تشریح حالات علامه طباطبایی در شرفیاب شدن در حرم امام رضا (ع) تاکید کرد : این خضوع وفروتنی  به این دلیل است که ایشان ارزش مقام ولایت و امامت را می فهمد.

وی گفت: امامت شوخی بردار نیست، امامت تعارف بردار نیست.  

علی آقا محمدی همچنین در ادامه سخنانش درباره مقام امامت نزد علما گفت: خیلی از بزرگان بدلیل کوتاهی در تبعیت از ولی زمان دچار خسران شدند.

وی تاکید کرد: هیچ کس مصون نیست، و باید دقت کنیم که اگر ولی زمان هست که همه نکات را رعایت می کند و مراجع به ایشان اعتقاد دارند، چطوری آدم جرات کند فرمان و امر وی را یک  لحظه عقب بیندازد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: حالا ببینید وقتی حرف ولی را ما قبول نمی کنیم چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: اینکه بگوییم سران فتنه از اول نقشه داشتند و خرابکار بودند ابدا درست نیست و این فکر غلطی است.

آقا محمدی گفت: اینها همه شخصیت های نظام بودند، اما در برهه ای حساس از تاریخ انقلاب کوتاهی و قصور کردند.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این غفلت که از اول نبوده، این نقشه نبوده و شما اگر دقت کنید می بینید که موسوی در دوره نخست وزیریش نخست وزیر موفق و متدین و مطیع رهبری بوده است اما تا کی!؟

وی گفت: خیلی هم ما نباید غره بشیم که اینها خوردند زمین ما خیلی آدم های خوبی هستیم.

آقا محمدی افزود: همه ما چنین دقتی را باید داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما نباید وفاق ملی را بشکنیم، نباید بند تسبیح را ببریم  تصریح کرد : هر کس در اینجا تخلف کرد، غیرقابل بخشش است.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا به حال سابقه نداشته است که جمهوری اسلامی ایران بتواند در حیات خلوت رژیم صهیونیستی، صعودیها و تمام منطقه وارد شود.

وی افزود: همه به قدرت منطقه ای ایران اعتراف می کنند و باید بدانیم که این قدرت حاصل تلاش یک امت است و نباید بر بادش داد.

نظر شما