شناسهٔ خبر: 79229 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

علت سقوط هواپیمای مالزی اعلام شد

هواپیما اداره هواشناسی اندونزی اعلام کرد: شرایط جوی نامناسب عامل آغازین سقوط پرواز شماره ۸۵۰۱ هواپیمای ایر آسیا بوده است.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فرانسه،   این هواپیمای ایرباس ای‌-۲۰۰ در هوای طوفانی هنگام عزیمت از شهر سورابایا در اندونزی به سنگاپور دچار سانحه شد.

ماموران امداد به دنبال منابع ذخیره اطلاعات داخل هواپیما هستند تا علت دقیق این سانحه را مشخص کنند.

اما یک گزارش ابتدایی در وب‌سایت سازمان هواشناسی اندونزی گفت شرایط جوی عامل این سانحه بوده است.

این گزارش افزود این هواپیما به نظر هنگام سانحه وارد ابرهای طوفانی شده است.

این سازمان گفت: احتمالا موتور هواپیما در اثر پدیده یخ‌زدگی صدمه دیده و از کار افتاده است.

توقف پروازهای ایرآسیا دراندونزی

هواپیماهای شرکت هواپیمایی ایرآسیا به دستور وزارت حمل و نقل اندونزی تا پایان تحقیقات حق پرواز نخواهند داشت.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: جستجو برای یافتن بقایای هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی ایرآسیا همچنان ادامه دارد. در حال حاضر این جستجو در سواحل برونئی در جریان است. قطعات زیادی از این هواپیما در اعماق آب کشف شده است.

تاکنون اوضاع آب و هوایی به غواصان اجازه جستجو نداده است. اما به هر ترتیب تا به حال چهار قطعه بزرگ از هواپیما کشف شده است، برخی از این قطعات ده متر طول دارند. هنری بامبانگ سوئلستیو فرمانده سازمان جستجو و امداد تاکید کرد که قطعات کشف شده به هواپیمای ساقط شده ایرآسیا تعلق داشته است. گزارشگر افزود: هدف از این جستجوها کشف جعبه سیاه هواپیماست.

کشف جعبه سیاه نشان می دهد که در روز یکشنبه بیست و هشتم ماه دسامبر در کابین هواپیما زمانی که از صفحه رادار محو شد، چه گذشته است.

این هواپیما چهل دقیقه پس از ترک فرودگاه سقوط کرد. جستجو به دلیل حضور شمار زیادی امدادگر از کشورهای مختلف دشوار شده است. توس سانیتییوسو از کمیته ملی امداد حمل و نقل اندونزی تاکید کرد، دریافت علائم  جعبه سیاه هواپیما و کشف آن که احتمالا در عمق سی  یا چهل متری عمق آب قرار گرفته است، نیازمند سکوت است. چرا که این علائم بسیار ضعیف هستند.

همزمان با جستجو اجساد قربانیان حادثه به رابایا ادامه دارد. اما روند شناسایی هویت کشته شدگان به دلیل وضع ناگوار اجساد بسیار دشوار است.

مدیر کل ایر آسیا یکی از قربانیان این حادثه بود که روز جمعه دفن شد. این مدیر کل به شدت مورد انتقاد قرار دارد. وزیر حمل و نقل نیز دستور داد پروازهای این شرکت هواپیمایی تا پایان تحقیقات متوقف شوند.  

 

نظر شما