شناسهٔ خبر: 80005 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آزادسازی نرخ بلیط هواپیما بدون توسعه زیرساخت‌ها تاثیری ندارد

چاردولی43 نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: بر اساس برنامه‌های بالادستی آزادسازی نرخ بلیط پروازهای هوایی، بستری برای رشد و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی کشور محسوب می شود.

به گزارش نماینده به نقل از (ایسنا) - منطقه همدان، "علی نعمت چهاردولی"با تأکید بر اینکه آزادسازی نرخ بلیط هواپیما بدون توسعه زیرساخت‌ها تاثیری نخواهد داشت، افزود: مسئولان باید شرایط لازم به منظور آزادسازی نرخ بلیط حمل ونقل هوایی را فراهم کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اینکه در حال حاضر تأخیر زیادی در آزادسازی اتفاق افتاده است، اظهارکرد: این آزادسازی نیازمند رتبه بندی براساس نوع خدمات رسانی ایرلاین هاست.

چهاردولی افزود: زمانی که آزادسازی بدون آماده سازی بسترها و عجولانه انجام شود صنعت هواپیمایی را در معرض خطر جدی قرار می دهد بنابراین آزادسازی باید با رعایت پیش شرط های‌ آن اجرایی شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه برای آزادسازی ابتدا لازم است ایرلاین ها رتبه بندی شوند، گفت: برای اینکه نرخ بلیط ها آزاد شود ابتدا باید بر اساس نوع خدمات دهی ایرلاین ها و تعداد هواپیماها و میانگین میزان تأخیرها رتبه بندی هایی صورت بگیرد.

وی با تأکید براینکه نباید زمینه ای برای افزایش بی ضابطه و افسار گسیخته نرخ ها فراهم شود، یادآورشد: افزایش غیرمنطقی قیمت ها باعث نابودی صنعت هواپیمایی کشور می شود چرا که تعداد مشتریان این بخش کاهش می یابد و از سوی دیگر در حق مسافران هواپیما نیز اجحاف خواهدشد.

نظر شما