شناسهٔ خبر: 82072 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

موسوی تبریزی در کنگره حزب مردم سالاری:

روحانی رئیس‌جمهور ایده‌آل ما نیست/ هرگز حرف ما تحریم انتخابات نیست

موسوی تبریزی/2 دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ریاست جمهوری آقای روحانی آنطور که ایده آل ما بود نیست اما اگر او را تقویت نمی کردیم امروز دولت به دست کسان دیگری می افتاد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی تبریزی صبح امروز در سیزدهمین کنگره حزب مردم سالاری در تهران، با بیان اینکه اگر بتوانیم در هر موقعیت و در هر موضوعی احساسات پاک جوانان را در مسیر اعتدال قرار دهیم پیشرفت خواهیم کرد، اظهار داشت: امام(ره) نیز همان راه را به ما نشان داد؛ البته حوادثی هم پیش آمده که باید آن را تحلیل کنیم اما هیچ کسی معصوم نیست و چه بسا شرایطی که آن روز برای بزرگان ترسیم کردند شاید پیش نمی آمد.

وی با اشاره به شرایط کشور در آستانه انتخابات سال گذشته و مراجعه برخی جوانان به وی و درخواست تحریم انتخابات گفت: تحریم انتخابات هیچ گاه حرف ما نبوده و نیست؛ چون راه آبادی و آزادی کشور ازمسیر انتخابات آن هم انتخابات آزاد می گذرد؛ خیلی ها می خواهند انتخابات باشد، اما آزاد نباشد که این کار با ابزارهایی مثل رد صلاحیت ها انجام می شود و این کار عین همان حرف تحریم کنندگان انتخابات است.

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای اصلاح طلب شرایط همیشه این طور نیست که بهترین را انتخاب کند ادامه داد: اصلاح طلبی غیر از ایده آل طلبی است؛ اصلاح طلبی این است که فرد راه را بشناسد و موانع و مشکلات را نیز بداند.

موسوی تبریزی با بیان اینکه نمی‌خواهم قیاس کنم عنوان کرد: یک انسان انقلابی و اصلاح طلب باید موقعیت شناس باشد و بین خوب و بد یا بد و بدتر یا خوب و خوب تر، دست به انتخاب بزند؛ حتی طبق قاعده فقهی در برخی جاها و در حالت تزاحم عین اهم و مهم یا بین افسد و فاسد باید اهم و فاسد را انتخاب کرد.

وی افزود: یکی از کارهای احزاب، تشخیص همین مسائل است، کار احزاب فقط بیانیه صادر کردن در مناسبت ها نیست، احزاب باید کارگاه تشخیص صلاح و مصلحت باشند.

این استاد حوزه در ادامه به عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال گذشته اشاره کرد و با نقل قولی از وی گفت: آقای هاشمی همان موقع گفته بود که «من از آن آدمهایی نیستم که با انقلاب قهر کنم»؛ نباید هم از انقلاب قهر کرد چرا که انقلاب برای همه است، بنابراین ایشان طوری مدیریت کرد که شاید اگر تایید صلاحیت می شد به این خوبی نمی توانست نتیجه بگیرد.

موسوی تبریزی همچنین با اسم بردن از سید محمد خاتمی و ادعای اینکه نسبت به وی نیز ظلم های بسیاری شده و تهمت هایی زده شده است عنوان کرد: در عین حال آقای خاتمی با صبر و دلسوزی برای نظام زحمت کشیده است.

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید با منش تدبیر و اعتدال راه را پیمود؛ در عین حال که انتقادهایی نیز داریم از جمله اینکه ریاست جمهوری حجت الاسلام روحانی آنطور که ایده آل ما بوده نیست، اما اگر ایشان را تقویت نمی‌کردیم و دولت به دست کسان دیگری می افتاد شرایط دیگری رقم می خورد.

بعد از نامه رهبری به جوانان اروپا، ما باید با جوانان ایران صحبت کنیم

موسوی تبریزی در ادامه با بیان اینکه اگر امروز کشور ما امنیت دارد و حتی کشورهای معاند ما نیز نمی توانند ما را به حمایت از داعش متهم کنند اظهار داشت: این، به خاطر پیمودن همین منش اعتدال و تدبیر است.

وی به نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اشاره کرد و یادآور شد: همه ما باید با جوانان ایران نیز صحبت کنیم وبه آنها نیز بگوییم که اصل دین را از ریشه یاد بگیرید؛ جوانان زیاد مطالعه کنند و دین را از امثال من یاد نگیرند بلکه از ریشه یاد بگیرند.

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد: باید با انتخابات صحیح و با کنار گذاشتن منیت ها، در رابطه با انتخابات مجلس عمل کنیم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۰:۱۳محسن 0 0

    اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم از انگشتان دودست تجاوز نمیکنه
    همه این اعضا از افراطیون اصلاح طلب هستن
    یه خونه تو خیابون صفاییه قم دارن و تابلو زدن و میخوان خودشونو در مقابل جامعه مدرسین علم کنن
    این انعکاس شما هم باعث کمک به اونا میشه
    فتأمل
                                

نظر شما