شناسهٔ خبر: 82095 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

عارف در جمع خبرنگاران:

نائب رییس مجلس آلمان دخالتی در امور داخلی ایران نداشت! / اکثریت مجلس را خواهیم گرفت

محمدرضا عارف/2 رئیس بنیاد امید ایرانیان در مورد برنامه اصلاح‌طلبان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما برنامه جدی داریم و ان‌شاءالله اگر بتوانیم این برنامه‌ها را عملی کنیم اکثریت مجلس دهم را از آن خود خواهیم کرد.

به گزارش نماینده  به نقل از فارس، محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در حاشیه سیزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری در تالار آدینه تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به فارس در خصوص اظهارات مداخله‌جویانه اخیر نائب رئیس آلمان گفت: نائب رییس مجلس آلمان دخالتی در امور داخلی ایران نداشت و فقط به عنوان مهمان نظرش را مطرح کرد.

 وی گفت: دیدار من با نایب‌رئیس مجلس آلمان به درخواست و نامه رسمی مجلس شورای اسلامی بود و ما با وزارت خارجه هماهنگی کردیم و توصیه‌هایی نیز صورت گرفت.

رئیس بنیاد امور ایرانیان دیدار خود با نایب‌رئیس آلمان را بسیار خوب تلقی و تصریح کرد: نایب‌رئیس آلمان هیچ دخالتی در امور داخلی ایران نداشته است و به عنوان مهمان حرف خود را زده است و ما نیز پاسخ دادیم. متأسفانه بدون اینکه به پاسخ ما توجه شود صحبت‌های ایشان مطرح شد که این نوعی بی‌تقوایی بود.

عارف در مورد پیاده‌روی محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه کشورمان) با جان ‌کری (وزیر امور خارجه ایالت متحده آمریکا) اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه مسائل جزئی را مطرح می‌کنند تا پیروزی و موفقیت ما با 1+5 تحت‌الشعاع قرار گیرد.

وی با پاسخ به این پرسش فارس مبنی بر اینکه اگر پیاده‌روی آقای ظریف با وزیر امور خارجه آمریکا عزت است پس چرا ایشان در این پیاده‌روی مشکل نماینده ایران در سازمان ملل را حل نکرد، گفت: باید به مسئله اصلی توجه شود ما امروز نیازمند انسجام درونی هستیم تا از مذاکرات با دست پر برگردیم، بنابراین از نگاه ما مهمترین مسئله همین موضوع است. خواهش می‌کنیم که دوستان به حواشی نپردازند و اصل پیروزی ما در مذاکرات نباید تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد برنامه اصلاح‌طلبان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: ما برنامه جدی داریم و ان‌شاءالله اگر بتوانیم این برنامه‌ها را عملی کنیم اکثریت مجلس دهم را از آن خود خواهیم کرد.

عارف در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان با چه ساز و کاری با فتنه 88 مرزبندی خواهند داشت،اظهار کرد: ما همان نظر مقام معظم رهبری را قبول داریم اما همه باید طبق قانون عمل کنند. به عبارت دیگر حکم کسی که در دادگاه محکوم شده قابل پذیرش است اما اگر بخواهد سلیقه‌ای عمل شود صحیح نیست.

وی ادامه داد: در گذشته به اصلاح‌طلبان انگ می زدند که شما ضد ولایت فقیه هستید الان نیز مجددا به اصلاح‌طلبان انگ می‌زنند که شما فتنه گر محسوب می‌شوید بنابراین خواهشمندیم از چماق‌هایی که فاقد معیار هستند استفاده نشود.

 

نظر شما