شناسهٔ خبر: 82097 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روحانی درجلسه اصلاح ساختار اداری:

ایران در فناوری فضایی باید به افق های جدید دست یابد

روحانی رئیس جمهور اجرایی شدن سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری را ضروری دانست و تأکید کرد: ایران در دانش فناوری فضایی نیز همچون فناوری اطلاعات، ریزفناوری و فناوری زیستی باید به افق‌های جدیدی دست یابد.

به گزارش نماینده ،در جلسه اصلاح ساختار اداری که به ریاست آقای روحانی تشکیل شد، گزارشی از مطالعات انجام شده در جهت اجرای برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری در نهاد ریاست جمهوری ارائه شد و پیشنهادهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای چابک‌سازی، کارآمدسازی و هماهنگی ساختارها مورد بررسی قرار گرفت.

آقای روحانی در این جلسه با اشاره به اینکه رشدِ مبتنی بر بهره‌وری در گرو ارتقای کارآیی سازمان اداری کشور است،  اقدام هماهنگ در اصلاح تشکیلات دستگاه‌ها با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مردم و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را لازم دانست و اولویت دادن به این کار در نهاد ریاست جمهوری را به عنوان الگویی برای دستگاه‌های اجرایی برشمرد.

در این جلسه که گزارشی از مصوبات شورای عالی اداری در اصلاح ساختار سازمان فضایی کشور ارائه شد، آقای روحانی بر ضرورت ارتقای فناوری فضایی در کشور تأکید کرد و تقویت نهادهای تخصصی در این حوزه را در راستای سیاست‌های دولت در حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان برشمرد.

رئیس جمهور گفت: ایران در دانش فناوری فضایی نیز همچون فناوری اطلاعات، ریزفناوری و فناوری زیستی باید به افق‌های جدیدی دست یابد و به این منظور لازم است سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی با پشتیبانی جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تلاشی بیشتر از گذشته، بر عمق و گستره دانش و توانایی خود بیفزایند و با بهره‌گیری از بهترین استعدادهای کشور، حضور علمی و تخصصی ایران را در این حوزه ارتقا بخشند.

روحانی تأکید کرد: ضروری است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز ملی فضایی کشور هماهنگی لازم را برای سیاستگذاری و پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی فضایی فراهم آورند.

رئیس جمهور همچنین یادآور شد: برای دستیابی به رشد مبتنی بر بهره‌وری باید کارآیی سازمان اداری کشور را بالا ببریم.

نظر شما