شناسهٔ خبر: 82123 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله جنتی در نماز جمعه تهران:

حضور یک فرد بد سابقه در معاونت یک وزارتخانه پولدار/ برخی فعالان فتنه در دانشگاه‌ها پست گرفته‌اند

آیت الله جنتی خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: متاسفانه کسی که در تحصن مجلس شرکت کرده و عامل بقای تحصن بوده و در رژیم شاه سابقه دارد و در مقابل نظام ایستاده در یک پست معاونت وزارتخانه پولدار قرار گرفته است، چرا به این مسایل توجه نمی‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم،  آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران اظهار داشت: انسان اگر به فکر خود و دنیا و آخرت باشد باید بداند با خداوند سر و کار دارد. اگر مسئله جامعه و کشور است باید با این معیار مشکلات را حل کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه کسی که در تحصن مجلس شرکت کرده و عامل بقای تحصن بوده و در رژیم شاه سابقه دارد و در مقابل نظام ایستاده در یک پست معاونت وزارتخانه پولدار قرار گرفته است گفت: آیا این به نفع مردم کار می‌کند و انتظار داریم برای مردم دلسوزی کند؟ چقدر گفته می‌شود که فتنه را سرکار نگذارید.

وی افزود: این کار ادامه دارد و متوقف هم نشده است. گزارش می‌دهند در برخی دانشگاهها افراد اثرگذار در فتنه را سر کار می گذارند هویت اینها را همه شناختند و کنگره از اوباما می پرسد که این میلیاردها دلار برای حمایت از اینها چطور هزینه شده و اینها رسما حمایت خود را اعلام کردند. کسانی که این گرایش را دارند چرا در این کار قرار می‌گیرند.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: مردم باید پیگیر این مسائل باشند و بی تفاوت نباشند و با بصیرت ببینید که پست‌ها دست چه کسی سپرده می‌شود؟ به دست فرهنگ بسیجی و یا فرهنگ فتنه؟ شما باید نظارت کنید.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: برخی تاکید داشتند که دین و سیاست نباید به هم خلط شود در این وضعیت خداوند امام را اگر بگویم مبعوث کرد تعبیر ناجوری نیست با همان رسالت پیامبر و روش ایشان، یعنی دوباره همان حرکت صدر اسلام که در جهان کفر ایجاد شد و توحید را طرح کرد، همان در این دوره به دست امام عزیز ما اتفاق افتاد. با همان رسالت که حاکمیت خداوند و عدل اسلامی و حمایت از مستضعفانو مبارزه با ثروت اندوزی و اشرافیگری بود.

وی ادامه داد: یک حاکم نمونه در میان این دنیای مادی و ضد خدایی و بی خدایی با آن اخلاق متواضعانه و مردمی کار را به دست گرفت و به فکر بیچارگان بود. ایشان هیچ با دشمن آشتی نکرد و با قامت استوار ایستادن و طمع دشمن را از ایران بریدن و ناامید کردن از ویژگی ایشان بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه امام انقلاب را با شما مردم عزیز سرپا کرد و حکومت فساد و فحشا و زورگویی و خدمت به دشمن را سرنگون کرد، اظهار داشت: ما همان مردمی هستیم که خود را کوچک دیدیم و توسری خورد بودیم و تحقیر می شدیم و انقلاب اسلامی این حالت را رفع کرد و توانست هشت سال دنیا را به زانو درآورد. و استقلال مردم را حفظ کرد.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: قدم امام مبارک بود و مستقیم رفتند سراغ شهدا و برخی باور نمی کردند که امام قبل از هر چیز برود سراغ شهدا، در ۲۲ بهمن حکومت سلطنتی سرنگون شد و این امانت دست ما است و ما باید امانت دار باشیم، رهبری و امام از ما انتظار دارند که اصول انقلاب را حفظ کنیم. این انقلاب بر اساس عدالت بوده باید با فساد مبارزه کنیم، این بر اساس حاکمیت الله بوده این نباید از بین برود. نباید افراد آلوده عفت‌ها را بر باد دهند و دوباره مسایل دوران قبل تکرار شود.

وی با بیان اینکه ما باید نگهبان انقلاب و اصول آن باشیم و اگر عمل نکردیم باید منتظر عواقب باشیم گفت: ما باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم، رهبری معظم انقلاب فرمودند چاره حل مشکلات اقتصادی و شکستن تحریم و فشار اقتصاد مقاومتی است. ما جوانان با استعداد داریم که در کشورهای دیگر می ربایند و امکانات می‌دهند و تشویق می‌کنند، ما منابع زیرزمینی داریم و باید اینها را به کار بگیریم. ثروت‌ها را در این مسیر به کار گیریم. این چاره افزایش تولید است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه باید جلوی سیل واردات غیرضروری گرفته شود، تاکید کرد: در سالروز ابلاغ اقتصاد مقاومتی تمام قوا به مردم گزارش دهند که ما چه کردیم. باید نتایج را به مردم عرضه کنند، برخی چه نسبتی با امریکا دارند که تصور می کنند آب و نان‌شان را باید امریکا تامین کند؟ در باطن عهقیده‌شان این است که تنها را حل مشکل این است که امریکا تحریم را بردارد. این اشتباه بزرگ و در مقابل سیاست رهبری است. کدام تجربه نشان داده که امریکا به خیر و نفع ما کار کرده باشد؟

خطیب موقت نمازجمعه تهران افزود: باید سختی‌ها را تحمل کرد، رسیدن به قله‌ها با تحمل سختی‌ها بوده است، انقلاب هم با مقاومت شما ایجاد شد. مردم آمادگی دارند و باید برخی به مردم ایمان بیاورند. شهید مطهری پس از ملاقات با امام در فرانسه گفت ایشان به مردم ایمان داشت. باید جلوی اسراف و ولخرجی را بگیریم و سرمایه‌را ببریم در تولید و این شدنی است.

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: این نامه بسیار ارزنده و بی سابقه بود و ایشان بعد از حرکت توهین‌آمیز در فرانسه به پیامبر اسلام، به این فکر افتادند که اینها اسلام‌هراسی به راه انداخته‌اند و آن را طرفدار تروریسم دانسته‌اند، بنابراین ایشان نامه نوشتند و فرمودند اسلام را از منابع اصلی و قرآن بشناسید. باید بدانید که با عدالت و حق مقابله می‌کنید نه با مقوله تروریسم. در عین حال برخی اصلا این را نقل نکردند، اما الان وسایل ارتباطی کم نیستند. امیدواریم سال اینده در سالروز این نامه مشاهده کنیم که سیل عظیم جوانان به اسلام گرویدند.

آیت‌الله جنتی درباره عملیات اخیر و پیروزی حزب‌الله لبنان علیه نیروهای رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: حزب‌الله انتقام خوبی گرفت و این تازه اول کار است، امیدواریم و در سالروز شهادت این شهدا ناظر فتوحات حزب‌الله باشیم.

وی افزود: در مورد مرگ شاه سعودی که خیلی با شیعیان دشمنی و تکفیری‌ها را حمایت کرد و درباره شیعه بدگویی کرد و دروغ‌ها گفت و حالا به سزای اعمال خود می‌رسد، باید به اسرائیل و آمریکا تسلیت گفت و کسانی که در داخل از سر سفره او تغذیه می کردند و باید به مسلمین تبریک گفت.

نظر شما