شناسهٔ خبر: 82135 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سرلشکر جعفری:

اسرائیل باید منتظر پاسخ‌های بعدی هسته‌های حزب‌الله باشد/ جهاد ادامه دارد

سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: ‌رژیم غاصب صهیونیستی باید منتظر پاسخ‌های بعدی هسته‌های حزب‌الله، چه در زمینه حرکت اخیر یا اقدامات دیگرشان باشند.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در مراسم نکوداشت شهید جهاد مغنیه و شهدای مقاومت لبنان، در تهران گفت: روزی که جنگ به پایان رسید و امام راحل فرمودند «جنگ همه‌اش نعمت بود و جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال دارد»، باور نمی‌کردیم چه زمانی این آرزو محقق خواهد شد.

وی افزود: وقتی امام راحل فرمودند «راه قدس از کربلا می‌‌گذرد» و این شعارهای آرمانی را به امت اسلامی می‌آموختند و راه را نشان می‌دادند نمی‌توانستیم بفهمیم معنی جمله جنگ همه‌اش نعمت بود چیست.

 انقلاب اسلامی با عظمتی بی‌نظیردر حال پیشرفت است 

سردار جعفری گفت: اکنون می فهمیم جنگی با آن خسارت مادی و معنوی چگونه می تواند برای اسلام و انقلاب نعمت باشد.  

وی افزود: انقلاب اسلامی با عظمتی بی‌نظیر و شتابی مثال‌زدنی در حال پیشرفت است و سنگرهای نشان‌کرده را یکی پس از دیگری فتح و دل‌های ملت های مظلوم و محروم اعم از مسلمان و غیرمسلمان را تسخیر می‌کند.  

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به جنگ ۳۳ روز حزب‌الله لبنان گفت: ‌در آن جنگ همه با نگرانی منتظر نتایج آن بودند اما کسانی که روند انقلاب را پیش‌بینی می‌کردند و آرمان‌ها و شعارهای امام را باور داشتند از پیروزی کامل خود مطمئن بودند.

وی افزود: چه کسی باور می‌کرد که گروه کوچک حزب الله در لبنان که حتی هنوز دولتش خیلی آن را به رسمیت نمی شناخت، بتواند در برابر هجوم گسترده ارتش مجهز به تسلیحات پیشرفته نظامی، ایستادگی کند و آن را به شکست قعطی وادارد؟

سردار جعفری اضافه کرد: چه کسی باور می کرد ملتی محدود که درس انقلاب و امام را به خوبی فراگرفته بود و به آن اعتقاد داشت در محاصره کامل صهیونیست ها بتواند در دو جنگ ۲۲ روزه و ۸ روزه مقاومت کند و دشمن غاصب را به عقب نشینی وادار کند؟

 دستاوردهای انقلاب مرهون خون شهدا، ایثارگری ملت ایران و مقاومت

وی این دستاوردهای عظیم را مرهون خون شهدا، ایثارگری ملت ایران و مقاومت در ۸ سال دفاع مقدس دانست و افزود: اگر آینده‌پژوهان توان تحلیل روند انقلاب را داشته باشند و آن را باور کنند می توانند پیش بینی کنندکه در آینده نزدیک چه روی خواهد داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: چه کسی باور می کرد صهیونیست‌های غاصب پس از حرکت فرماندهان حزب‌الله متشکل از نیروهای ایرانی، ‌لبنانی و سوری  که در مرزهای سرزمین‌های اشغالی مشغول شناسایی و برنامه‌ریزی بودند آنان را تعقیب کنند و به رغم آگاهی از تبعات اقدامش، ‌چاره‌ای جز هدف قرار دادن آنان نداشته باشد؟

سردار جعفری، ایمان، تدبر و تعقل و باور عمیق به درستی راه انقلاب و امام را مؤلفه‌های انقلاب اسلامی ایران در دفاع مقدس و جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان برشمرد.

وی گفت: همین توانمندی هاست که دشمنان در پی آنند اما نمی دانند و غافلند که اگر پدر را به شهادت می رسانند پسر در میسر او گام برمی دارد و با عشق و ایمان راسخ  بر ادامه راه پدر اصرار دارد.

 جهاد ادامه دارد

فرمانده کل سپاه پاسداران  با تأکید بر اینکه جهاد ادامه دارد افزود: جهاد ادامه دارد زیرا به این باور رسیده ایم که راه انقلاب، امام و شهدا راهی به حق است که نه فقط ایران و ایران اسلامی، بلکه همه مستضعفان جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان پرچم مبارزه با استکبار را برافراشته اند و این راه تا پیروزی نهایی ادامه خواهد یافت.

وی گفت: اکنون در داخل ایران نیازی به جهاد مسلحانه با دشمنان انقلاب نداریم زیرا خون شهیدان چه در دفاع ۸ ساله و چه در هشت ماه فتنه ۸۸ امنیت بی‌نظیری برای ایران در پی داشته است.  

سردار جعفری با بیان اینکه جهاد در درون و بیرون از ایران به شکل‌های مختلفی در جریان است خطاب به جوانان در داخل کشور گفت: بدانید جهاد در عرصه‌های جنگ نرم، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با دشمنانی که می خواهند انقلاب را در کانون خودش مورد هجمه قرار دهند ادامه دارد.  

وی افزود: از یک جنبه خیالمان راحت است که بعد استکبارستیزی انقلاب اسلامی با شتاب مناسب در حال پیشرفت است و دستگاه‌ها و افراد ذی‌ربط دراین عرصه به خوبی ایفای نقش می کنند اما بدانید که ابعاد داخلی انقلاب نیاز به تلاش بیشتری دارد که جوانان باید با روحیه جهادی در آن ایفای نقش کنند.  

 حزب الله در لبنان یکی از فرزندان انقلاب اسلامی

سردار جعفری گفت: در عرصه جهاد با دشمنان خارجی وضع ما در مقایسه با گذشته بسیار پیشرفته‌تر است و قابل تصور نبود که وقتی صهیونیست‌ها چنین کاری انجام می‌دهند و حزب‌الله به آنها جواب می دهد، با وحشتی که وجودشان را فراگرفته است پیغام بفرستند که نمی دانستند سردار ایرانی کنار نیروهای مقاومت بوده است.

وی افزود: آنان باید بدانند و البته فهمیده اند که انقلاب و مقاومت اسلامی میان جوان ایرانی، لبنانی، عراقی و سوری تفاوتی قائل نیست؛ صهیونیست ها به خوبی فهمیده اند حزب الله در لبنان یکی از فرزندان انقلاب اسلامی در ایران است و اکنون انقلاب پس از ۳۶ سال فرزندان بسیاری در گوشه و کنار جهان دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران  گفت‌: هسته های حزب الله که فرمان امام بود اکنون در بسیاری از نقاط جهان ایجاد شده است و صهیونیست ها می دانند پاسخی که به اقدامشان داده شد فقط یکی از پاسخ هایی بودکه حزب الله می توانست به رژیم غاصب صهیونیستی بدهد.  

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران و اسلام به سرعت در حال پیشرفت است اضافه کرد: ‌نهضت مقاومت اسلامی جایش را در میان ملل مظلوم جهان باز کرده و این باور تقریبا به باوری عمومی در میان ملت های محروم جهان تبدیل شده است.

سردار جعفری در پایان گفت: این یعنی اینکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی کامل خود رسیده و آرمان امام راحل و شهیدان تحقق یافته است؛ ‌البته باید بدانیم این راه طولانی است و ادامه دارد.  

مراسم نکوداشت شهید جهاد مغنیه و شهدای مقاومت با حضور برخی مقامات کشوری و لشکری ازجمله نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور، جمعی از فرماندهان ارتش و سپاه و رئیس دفتر حزب الله لبنان در تهران در وزارت کشور برگزار شد.  

هشدار سرلشکر جعفری به رژیم صهیونیستی 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات اخیر حزب الله هشدار داد.  

 سردار سرلشکر محمد علی جعفری درحاشیه مراسم بزرگداشت شهید جهاد مغنیه در جمع خبرنگاران گفت:‌ پاسخی که صهیونیست های غاصب از این حرکت زشت‌شان دریافت کردند پاسخ حداقلی بود که برداران حزب الله در کنار مرز خودشان، مرزهای سرزمین‌های اشغالی و سوریه به آن‌ها دادند.

وی افزود: بدون تردید آنان می دانند توانمندی های هسته های حزب الله که در سراسر جهان علیه دشمنان شکل گرفته چقدر است، آنان این توانمندی را خوب می شناسند و از پاسخ آن وحشت دارند.

سردار جعفری تاکید کرد: این اقدامی که انجام گرفت چنانچه صهیونیست ها بخواهند به آن پاسخ دهند حتما باید منتظر پاسخ های محکم تر و کوبنده‌تر نه فقط در مرزهای خودشان بلکه در هر نقطه از جهان که یک صهیونیست اسرائیلی وجود دارد باشند.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به پرسش دیگری درباره برخورد دو گانه شورای امنیت نیز گفت: همراهی دستگاه های بین المللی و آمریکایی با رژیم غاصب صهیونیستی روشن است ما این را می دانیم و تجربه کرده ایم همچنان که دیگر ملت های آزاده و انقلابی جهان نیز می دانند.

سردار جعفری افزود: در واقع آنان زیر پوشش چنین حمایت هایی به حیات‌شان ادامه می‌دهند که امیدواریم هر چه زودتر این حیات خاتمه یابد.

نظر شما