شناسهٔ خبر: 82934 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

واکنش رحیمیان به عملکرد وزارت ارشاد/ تخطی از چارچوبهای اسلامی مصداق"خسر الدنیا و الاخره" است

رحیمیان/431 تولیت مسجد جمکران: کسی که از چارچوب‌های اسلامی تخطی کند در هر مقامی"خسر الدنیا و الاخره" است.

به گزارش نماینده حجت‌الاسلام محمد حسن رحیمیان در گفتگو با نسیم، تصریح کرد: متأسفانه وزارت ارشاد اسلامی امروز در بخش زیادی از عملکردهایش بر خلاف اسلام و برخلاف فرهنگ اسلامی و ارزش‌های اسلامی حرکت می‌کند، البته تازگی هم ندارد و متأسفانه در عمده دولت‌های قبل هم این مشکل وجود داشته است. مهاجرانی شالوده‌ای را در وزارت ارشاد ریخت که در همان زمان این طور نقل شد که این شالوده و بنیان در آینده هم ادامه پیدا می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: عملکردی که وزارت ارشاد در ارتباط با سینما دارد و مجوزهایی که برای فیلم‌ها صادر می‌کند بر خلاف اخلاق و ارزش‌های الهی و در جهت اباهه‌گری گناهان و معاصی و روابط غیرشرعی بین محرم و نامحرم شکل می‌گیرد. همچنین ما در عرصه سینما وضعیت مطلوبی نداریم و البته از جشنواره فیلم فجر امسال خبری ندارم ولی آنچه که در سال گذشته شاهد بودیم وضعیتی بود که متأسفانه به بهانه دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب این کار انجام می‌گیرد و درست در جهت ناهماهنگ و در بعضی موارد متضاد با فلسفه وجودی انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام رحیمیان گفت: همچنین در عرصه مطبوعات شاهد هستیم که در موارد زیادی، مطالب روزنامه‌ها و نشریات زرد از عوامل انحراف و فساد و سست کردن عقاید مردم و نسل حاضر نسبت به ارزش های الهی و در حد زیادی القاء فرهنگ غرب‌گرایی در بسیاری از مطبوعات موج می‌زند و در مواردی به ارزش‌های الهی بدترین توهین‌ها انجام می‌گیرد، وقتی هیأت نظارت برخورد می‌کند آقایان ارشاد ابراز تأسف هم می‌کنند و متأسفانه دادگاه‌ها بیشتر به خاطر تنگاناهای قانونی مجرمینی که نقش ستون پنجم دشمن را در عرصه مطبوعات ایفا می‌کنند، با کمترین مجازات‌های گذرا با آنها برخورد می‌شود و دوباره به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ما شاهدیم یک مدیر مسئول در عرصه مطبوعات حدود هشت بار روزنامه تحت مدیریت او توقیف و مجرم شناخته می‌شود ولی دوباره تحت عنوان نشریه دیگری راه خودش را ادامه می‌دهد.

وی یادآور شد: به هر حال در عرصه‌های متعددی عملکرد وزارت ارشاد و از جمله مجوزهایی که به تک خوانی زنان ارائه می‌شود، بر خلاف ارزش‌های اسلامی است. ظاهرا تمام مشکلات جامعه ما حل شده و فقط مانده که مجوز برای آوازه خوانی زنان ارائه کنیم. البته نباید از این موضوع غافل شد که آنچه که وزارت ارشاد در عرصه فعالیت‌ها قرآنی انجام می‌دهد جای  تشکر و تشویق دارد و امیدواریم وزارت ارشاد، ارشاد اسلامی باشد و در جهت تحکیم و توسعه ارزش‌های اسلامی حرکت و ضمن تقویت فرهنگ اسلام ناب، با فرهنگ غرب مقابله کند.

ما امیدواریم که دولت یازدهم همان‌گونه که ادعا می‌کند عوامل مقام معظم رهبری که جایگاه قانونی و شرعی برای همه ما دارد با دقت انجام دهند که این امر به نفع دنیا و آخرت آنها است و این را یقین بدانند که هر کس از چارچوب‌های اسلام در این نظامی که روی خون صدها هزار شهید و جانباز شکل گرفته، تخطی از ارزش های الهی بکنند و رضایت دشمنان خدا و اسلام را بر رضایت امام زمان(عج) و نائب ایشان و ملت حزب‌الله مقدم بدارد یقینا در هر مقام و جایگاهی که باشد "خسرالدنیا و الاخره" است.

نظر شما