شناسهٔ خبر: 83065 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

کوفی عنان:

توافق هسته‌ای با ایران، برای منطقه و جهان سودمند است

مذاکرات دبیرکل سابق سازمان ملل روز یکشنبه در نشست امنیتی مونیخ ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به نتیجه نهایی برسد، چراکه این برای منطقه و جهان سودمند است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل روز یکشنبه گفت توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵، امری است که برای منطقه و جهان مفید خواهد بود.

کوفی عنان دبیرکل پیشین سازمان ملل در سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان مزایای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۴۵+۱ برای خاورمیانه تاکید کرد:‌ «باید با اراده به سمت توافق حرکت کرد و ما امیدواریم این توافق حاصل شود چرا که این برای منطقه و جهان خوب است.

عنان با اشاره به مشکلات خاورمیانه و تاثیر مخرب ایجاد مرزهای مصنوعی پس از فروپاشی برخی کشورها و ایجاد کشورهای نوظهور تاکید کرد: «بخشی از معضلات امروز خاورمیانه به توافقات انجام گرفته پس از جنگ جهانی اول برمی‌گردد. خاورمیانه به صلح وستفالیای مختص خود نیاز دارد». اشاره وی به قرارداد صلح وستفالیا در سال ۱۶۴۸ بود که در  نتیجه آن دولت-‌ملت‌های اروپایی ایجاد شد.

نماینده ویژه پیشین سازمان ملل در سوریه در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت و بحران در این کشور هم اشاره و تاکید کرد: «شورای امنیت سازمان ملل بر سر رسیدن به توافق برای یک استراتژی منسجم در سوریه شکست خورده است».

 

نظر شما