شناسهٔ خبر: 83496 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حجت الاسلام محمدی عراقی:

استانی شدن انتخابات شبیه طرح آیت الله مصباح است/ عدم ورود مجمع تشخیص به بحث انتخابات خبرگان

محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: استانی شدن انتخابات شبیه طرح دو مرحله شدن انتخابات از سوی آیت الله مصباح است.

به گزارش نماینده، حجت الاسلام محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات می گوید: آنچه مطرح بوده و بیشتر هم در مجلس مطرح بوده است استانی شدن انتخابات بوده است که اگر استانی شد آن وقت شهر تهران را به دلیل بزرگ بودن ممکن است بگویند منطقه‌ای شود.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی استانی شدن مطرح بوده است و دلیل‌شان هم این بوده که برای اینکه عدالت در انتخابات باشد، چرا مردم تهران می‌توانند به ۳۰ نفر رای دهند. اما به طور مثال مردم کاشان فقط می‌توانند به یک یا دو نفر رای دهند و این عدالت نیست اما این بحث‌ها هنوز به جایی نرسیده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است: هر دو طرف این مسئله محاسن و معایبی دارد و این شبیه آن بحث آیت‌الله مصباح به معنایی برای دو مرحله‌ای بودن انتخابات است البته ایشان بیشتر روی اصناف تکیه می‌کردند.

محمدی عراقی درپاسخ به این پرسش که آیا در سیاست های کلی به انتخابات خبرگان رهبری ورود می کنید؟ اظهارداشت:، در بحث‌هایی که داشته‌ایم گفتیم چون در قانون اساسی پیش‌بینی شده است که آئین‌نامه انتخابات خبرگان را خود خبرگان گذاشته‌اند بهتر است در این سیاست‌ها وارد نشویم و تاکنون به انتخابات خبرگان وارد نشده‌ایم چراکه این به عهده خودشان است و در اینجا برای انتخابات خبرگان تعیین تکلیف نمی‌کنیم.

وی همچنین درباره شایعه کانالیزه شدن حضرت امام توسط بیت و اطرافیان ایشان گفت: اگر از حاج‌احمد آقا نیز می‌پرسیدید شما که محبوب‌ترین فرد در نظر امام هستید، چقدر روی دیدگاه امام اثر دارید، ایشان صادقانه می‌گفت در حد صفر.

مهمترین محورهای گفتگو با محمدی عراقی بدین شرح است:

*قبل اینکه خودمان را بشناسیم امام را شناختیم

*خدا می‌داند در زندان‌های شاه چه گذشت

*تنها و تنها امام بودند که اعتقاد داشتند انقلاب اسلامی شدنی است

*امام هرگز تحت‌تاثیر اطرافیان خود نبودند

*امام از همان اول به همان اندازه که دین‌مدار بود عقل‌مدار هم بود

*شجاعت امام در پذیرش قطعنامه کمتر از شجاعت در برابر آمریکا نبود

*امام ریشه های جمهوریت را از اسلام گرفتند

*استانی شدن انتخابات شبیه طرح دو مرحله شدن انتخابات از سوی آیت الله مصباح است

* عدم ورود مجمع تشخیص به بحث انتخابات خبرگان 

منبع: فارس

نظر شما