شناسهٔ خبر: 83807 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده قم تعطيلاتش را چگونه سپری كرد؟

احمد امیرآبادی فراهانی/2 دور جدید سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه شان در بهمن ماه با تعطیلی جلسات علنی مجلس از روز شنبه ۱۸بهمن آغاز وتا ۲۴ همین ماه ادامه داشت.

به گزارش نماینده، نمایندگان خانه ملت هفته گذشته عازم حوزه های انتخابیه شان شدند تا از نزدیک در روند مسائل و مشکلات مردم و نیز روند رسیدگی به پروژه های استانی. قرار بگیرند. در همین راستا پایگاه خبری- تحلیلی نماینده، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم، در حوزه انتخابیه خود را ارئه می‌ کند.

به گزارش نماینده، اهم فعالیت‌های احمد امیرآبادی فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه درمجلس شورای اسلامی در حوزه‌انتخابیه قم به شرح ذیل است؛

راهپیمایی با شکوه امروز مردم ایران، پیام روشنی برای دنیای غرب دارد

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن امروز شهر قم و اجتماع مردم در حرم حضرت معصومه (س)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ضمن تشکر از حضور حماسی و میلیونی مردم در این راهپیمایی، به همزمانی این روز با رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای غربی به مرحله حساس آن، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده کشورمان به هر حال با کشورهای غربی و دشمنان در حال مذاکره هستند و هم اکنون نیاز به حمایت دارند و حتی نسبت به گذشته نیز باید بیشتر حمایت شوند.

وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی امروز گفت: مردم امروز آمدند تا بگویند هنوز بر سر آرمان‌های انقلاب و اصول اساسی که برای آن‌ها انقلاب کرده‌اند، ایستاده‌اند.

قطعا از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت خواهیم کرد

احمد امیرآبادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهداء اظهار کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای داخلی و خارجی کشور در زمینه‌های مختلف در قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در دهه ۶۰ بسیاری از پزشکان عمومی کشور از هند و بنگلادش بودند اما اکنون در مسائل پیشرفته پزشکی جزو کشورهای ردیف اول دنیا هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه جوانان ملت ایران بدون وابستگی به عوامل خارجی توانستند به علم انرژی هسته‌ای دست پیدا کنند بیان کرد: برخی مسائل را باید از نزدیک دید تا به بزرگی و اهمیت آن پی برد و باور کرد.

امیرآبادی اضافه کرد: موشک‌هایی اکنون در کشور ساخته شده است که بعضا قدرت‌ تخریب نصف یک شهر اسرائیل را دارد. وی تاکید داشت: هرجا روحیه اخلاص، ایثار، از خود گذشتگی و توانمندی‌های داخلی را مورد توجه قرار دادیم پیروز بودیم اما در کارهایی که از آرمان‌های امام دور شده، وصیت شهدا را ندیدیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه نکردیم، موفقیتی نداشتیم و برای مثال می‌توان به بعضی مسائل اقتصادی اشاره کرد که موجب رانت‌خواری‌ها و رفیق بازی‌ها شده است.

بازدید از بهزیستی استان قم

احمد امیرآبادی فراهانی به همراه دکتر سلیقه مدیر کل بهزیستی و تحویلدار مجری بازدیداز بهزیستی استان قم صداو سیمای مرکز قم در منزل مددجو علی غفاری حضور یافتند. این حضور که برای پیگیری و حل مشکلات این مددجو صورت گرفت و امیرآبادی فراهانی در ادامه گفت: حضور در منزل شما مددجویان محترم و پیگیری و حل مشکلات شما مددجویان  و مردم را جز وظایف ما و مسئولین استان دانست

امیرآبادی نماینده مردم قم در هفته ای که گذشت که دیدار مردمی با مردم استان قم به تعداد ۲۰۰ نفر داشتند وبه پیگیری و حل مشکلات آنان پرداخت وی در ادامه هفته ای گذشت حضور در جلسات و مراسمات استانی و همچنین جشن های انقلاب اسلامی که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد بود شرکت کردند و ایراد سخنرانی کردند.

امیرآبادی:برای اشتغال و ازدواج جوانان بودجه خوبی در سال آینده پیش بینی شده است

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مراسم همایش علمی دانشجویان با موضوع ازدواج جوانان در دانشگاه پردیس قم با اشاره به اینکه امروزه به برکت انقلاب دستاوردهای بسیاری را شاهد هستیم عنوان کرد:یکی از نکات مهمی که در انقلاب اسلامی وجود دارد توجه به افراد محروم و به دادن به انان است.

وی با اینکه در قبل از انقلاب اگر کسی از خانواده محروم بود اجازه فعالیت و رشد به او داده نمی شد و همه چیز در اختیار یه عده خاص بود گفت: در بعد از انقلاب اسلامی افراد محروم جامعه نیز در همه عرصه ها حضور حضور دارند که این نیز به ثمره انقلاب اسلامی است.

امیرابادی با بیان اینکه به برکت خون شهدا امروز در کشورمان پیشرفت های بسیاری حاصل شده است افزود:همه این پیشرفت ها را مدیون خون شهدا و جانفشانی های انان هستیم و باید قدر این انقلاب را بدانیم.

بازدید از دانشکده بهداشت

احمد امیرآبادی فراهانی روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه با حضور در دانشکده بهداشت، از فضای آموزشی دانشکده بازدید کرد.

این بازدید که به دعوت دکتر اشراقی صورت گرفته بود، امیرابادی برای بررسی و پیگیری مشکلات این دانشکده در میان دانشجویان و اساتید حضور یافت.

در ادامه نماینده مردم قم با ابراز تاسف از مشکلات پیش امده برای دانشجویان و اساتید افزود:در بحث فضای اموزشی و پزشکی استان قم عقب افتادگی تاریخی دارد که مهمترین ان سرانه بیمارستانی است که ما مسئولین پیگیر هستیم تا ان را رفع کنیم و به استاندارد لازم در کشور برسیم البته با پیگیری بنده که توانستیم شاخص های قم را تغییر بدیم تا حدودی مشکل را حل کنیم ولی هنوز جای کار دارد.

هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری در آینده کشور است

مراسم افتتاح ۲۲ پروژه آموزشی و پرورشی به صورت نمادین در مدرسه شهید گلدوست با حضور امیر آبادی وحجت‌الاسلام آشتیانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و امان‌الله عباسی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.

امیرآبادی نماینده مردم قم خاطرنشان کرد:مجلس برای اداره کل نوسازی مدارس بودجه خوبی در نظر گرفته است و برای معوقات فرهنگیان نیز ۷۰۰ میلیارد تومان در کمیسون تلفیق در نظر گرفته شده است وی همچنین به سرانه دانش آموزان اشاره کرده و گفت سرانه دانش آموزان نیز در بودجه به خوبی دیده شده است.

وی در ادامه گفت: سعی می کنیم سال جدید از محل ماده ۱۸۰ به کمک نمایندگان استان مبلغی را نیز برای آموزش و پرورش در نظر بگیریم تا حدودی وضعیت خوبی از نظر بودجه پیدا کند و از مدیر کل آموزش و پرورش میخواهم در واگذاری مدارس به بخش خصوصی بیشتر دقت کند تا مشکلات اجتماعی و نارضایتی برای مردم پیش نیاید.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در دوران پیش از پیروزی انقلاب در همه روستاها مدرسه وجود نداشت، ‌ ولی اکنون در هر روستا مدرسه احداث شده است.

امیرآبادی:بیمه قالی‌بافان در اولویت کار مجلس قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم قم، احمد امیرآبادی فراهانی پیش از ظهر امروز در مراسم همایش قالی‌بافی ۶۰۰ نفر از قالی‌بافان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید براینکه خانواده بزرگ کمیته امداد امام خمینی (ره) صاحبان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب هستند، اظهار داشت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) و با حمایت مستضعفان به ثمر نشست و دست بیگانگان از قبیل آمریکای غارتگر را کوتاه کرد.

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر شرکت همه اقشار مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: انشاالله مردم بزرگوار ایران با شرکت خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان زیاده خواهان و یاوه‌گویان می‌زنند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری نشان‌دهنده این است که نباید دست خود را مقابل بیگانگان دراز کنیم و اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به توانمندی‌های داخلی است.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: وقتی در درون خانواده‌ها تولید صورت می‌گیرد و اشتغال ایجاد می‌شود معنایش همان اقتصاد مقاومتی است.

امیرآبادی:دولت ها از درآمدهای نفتی به عنوان رانت استفاده می کنند

مناظره این هفته ۱۰ بهمن ماه با حضور احمد امیرآبادی فراهانی  نماینده مردم قم  و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده وعضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی، محمد حسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴، فرهاد دژ پسندمعاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حجت الله عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

 

احمد امیرآبادی فراهانی  نماینده مردم قم  و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ در ابتدای سخنان خود گفت: عدم وابستگی بودجه به نفت سال هاست که مطرح شده است اما آنچه مهم است تا امروز این اتفاق نیفتاده است.

امیرآبادی فراهانی در ادامه افزود: آنچه در طول ۴ سال اتفاق افتاده است این است که بودجه هنوز به نفت وابستگی دارد و دلیل آن هم دسترسی راحت دولت به درآمدهای نفتی است که اگر دست از خام فروشی بردارند می توانند از راه های جایگزین از جمله مالیات استفاده کنند.

نماینده مردم قم تصریح کرد: برای راه های جایگزین مثل مالیات باید به مردم پاسخگو باشند اما در درآمدهای نفتی هیچگونه پاسخگویی به مردم صورت نمی گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ در پایان اضافه کرد: در این روزها که در آمدهای نفتی ما به حداقل رسیده بایددر خصوص بودجه تصمیم گیری جدی صورت گیرد. از نظر من فرصت سوزی هایی در این خصوص و استفاده از راه های جایگزین صورت گرفته است.

احمد امیرآبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این برنامه با اشاره به شرایط مناسب برای کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی، گفت: موضوع توقف وابستگی بودجه به نفت سال ها مطرح شده است، اما تا این روز این اتفاق نیفتاده است. سیاست های ابلاغی برنامه پنجم به ویژه در بند ۲۲ درباره تغییر نگاه به منابع و سرمایه های زاینده اقتصادی و ایجاد صندوق توسعه ملی تاکید شده است.

وی افزود: در این بند قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی تا پایان برنامه پنجم مورد تاکید قرار گرفته است اما تا کنون تحقق پیدا نکرده است. دولت ها از این درآمدهای نفتی به عنوان رانت استفاده می کنند. باید از خام فروشی دست برداریم که راه آنها ساماندهی مالیات ها است. ا

امیرآبادی تاکید کرد: دولت ها درباره راه های جایگزین نظیر مالیات باید پاسخگوی مردم باشند. در خصوص درآمدهای نفتی مسوولان دولتی پاسخگوی مردم نیستند. فرصت سوزی های زیادی شده است، می توانستیم از درآمدهای سرشار نفتی برای سرمایه گذاری های کلان استفاده می کنیم اما امروز درآمدهای نفتی به حداقل رسیده و برای کشور مشکل ایجاد کرده است.

نظر شما