شناسهٔ خبر: 84671 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سرلشکر جعفری مطرح کرد؛

تسلط کامل ایران بر خلیج فارس و دریای عمان

سرلشکر جعفری431 با بیان اینکه هدف رزمایش پیامبر اعظم(ص) برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس است، گفت: منطقه دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس در تسلط کامل نیروی دریایی سپاه قرار دارد.

به گزارش نماینده به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) ۹ پیرامون جزئیات این رزمایش، گفت: تا این لحظه این رزمایش که با قدرت ایمان و فناوری حاصل شده توسط نیروی دریایی و هوافضای سپاه برای تمرکز بر روی شناورهای دشمن انجام گرفته، به تمامی اهداف خود رسیده است.

وی افزود: قسمت‌های بعدی این رزمایش را در بخش زمینی فردا خواهیم داشت که در عرصه‌‌های دیگر و با تاکتیک‌های دیگر انجام خواهد شد.

سرلشکر جعفری در ادامه با بیان اینکه در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) ۹ به دشمن نشان دادیم این توانایی‌هایی که فراهم کردیم برای برقراری امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: این رزمایش بازدارنده است تا دشمنان ما قصدی برای اعمال قدرت یا ایجاد ناامنی نداشته باشند.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر این موضوع که هدف ما برقراری امنیت برای شناورها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت: پیام این رزمایش به کشورهای منطقه و متحدین ما، پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و پیام امنیت و صلح منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.

وی افزود: ما در این باره برادری‌مان را ثابت کردیم که مشکل ما دشمنان فرامنطقه‌ای هستند و ان‌شاءالله روزی وحدت و همدلی کشورهای منطقه بیشتر شود تا دشمن ما منطقه را ترک کند و منطقه امنیت کامل یابد.

سرلشکر جعفری در ادامه پیرامون استفاده از دانش بومی در فناوری‌ها در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) ۹ گفت: سلاح‌ها و فناوری‌هایی که امروز به نمایش گذاشته شد برگرفته از تجربیات بعد از جنگ تاکنون است. البته سلاح و امکاناتی که ما امروز در اختیار داریم قابل مقایسه با زمان جنگ نیست و دشمن ضربه‌ای که از ما خورده است را فراموش نکرده است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این فناوری‌های پیشرفته امروز ما وقتی با نیروی ایمان ما تلفیق می شود، قدرت بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. البته ما دلمان نمی‌خواهد این را به آزمون واقعی بگذاریم اما اگر چنین وضعی پیش بیاید قطعا منطقه دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس در تسلط کامل نیروی دریایی سپاه خواهد بود.

سرلشکر جعفری در پایان با بیان اینکه هدف این رزمایش تأمین امنیت منطقه در مواجهه با دشمن خارجی است، گفت: پیام این رزمایش بازدارندگی است از اینکه دیگران حواسشان را جمع کنند و پیرامون حریم امنیتی جمهوری اسلامی اقدامی نکنند. ما خودمان را مدافع امنیت تنگه هرمز می‌دانیم و این را امروز در این رزمایش به دنیا نشان دادیم.

نظر شما