شناسهٔ خبر: 84786 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه های«نماینده» از کنگره ندای ایرانیان:

خرازی برای زنان آرزوی سیاسی کرد، طباطبایی به بیمارستان منتقل شد

خرازی+کنگره حزب ندا/2 هجمه دبیر کل موقت به رئیس دولت سابق، آرزوی صادق خرازی برای بانوان و منتقل شدن طباطبایی به بیمارستان مهمترین حاشیه های کنگره حزب ندای ایرانیان بود.

گروه سیاسی نماینده- اولین کنگره رسمی حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان که صبح امروز با شعار "تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام، توسعه پایدار" صبح امروز در تالار آدینه تهران برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

** شروع مراسم ساعت ۹ صبح اعلام شده بود اما کنگره حزب ندا با نیم ساعت تاخیر در ساعت ۹:۳۰ با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط کریم منصوی قاری بین الملل کشورمان آغاز شد.

** از ساعت ۸:۳۰ اعضا و هواداران حزب ندای ایرانیان وارد تالاز آدینه شدند و ساعت ۹ سالن همایش ها تکمیل شده بود به طوری که سید مهدی جولایی"عضو جوان شورای مرکزی حزب موتلفه" ایستاده برنامه را پیگیری کرد.

** ناگفته های خرازی از تشکیل «ندا»

** سید شهاب طباطبایی معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان از ساعت ۸:۱۵ در مکان برگزاری کنگره «ندا» حضور داشت و قبل از آغاز رسمی مراسم دقایقی با خبرنگار «نماینده» خوش و بش کرد اما در زمان آغاز به کار کنگره به دلیل عارضه فلبی به بیمارستان منتقل شد.

** ناگفته های خرازی از تشکیل ندا؛ در حاشیه این کنگره، ویژه نامه ندای ایرانیان توزیع شد در این ویژه نامه صادق خرازی در گفتگویی به تبیین و اهداف شکل گیری حزب متبوعش پرداخت.

** در کنگره ندای ایرانیان، فیضل اله عرب سرخی، الیاس حضرتی، محمود دعایی، موسوی لاری، محمد عطر یانفر، شهربانو امانی، مرتضی الویری، سعید الله بداشتی "عضو مجمع نیروهای خط امام" شرکت کرده بودند، البته چهره هایی همچون محمود دعایی، موسوی لاری و عطریانفر پس از شرکت در مراسم تشیع جنازه سید صادق طباطبابی خود را به کنگره این حزب دوم خردادی رساندند.

**دولت احمدی نژاد، دولت تعطیل و انحلال بود

** مجید فراهانی دبیر کل موقت حزب ندای ایرانیان ساعت ۱۰ به دعوت مجری برنامه پشت تریبون رفت و عملکرد دولت های نهم و دهم را زیر سوال برد و گفت: دولت احمدی نژاد، دولت تعطیلی و انحلال بود.

پس از پایان سخنان وی مجری برنامه ضمن تشکر از او مدعی شد: خرابی های زیادی ایجاد شده و باید با اتحاد، تدبیرو اعتدال به آبادانی تبدیل شود.

** آیت الله هاشمی رفسنجانی"رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام" نیز پیام مکتوب و نسبتا طولانی برای جوانان اصلاح طلبان ندای ایرانیان صادر کرد، در این پیام که توسط یکی از اعضای حزب قرائت شد هاشمی رفسنجانی به جوانان اصلاح طلب توصیه کرد: احزاب باید قانون‌گرا، متعهد به ایجاد اعتماد و افزایش مشارکت همگانی برای ساختن فرداهای بهتر باشند. حتی اگر با ائتلاف، جبهه و جناح شوند، نباید با نادیده‌گرفتن اخلاق در رقابت‌های سیاسی، منافع ملی و اسلامی را انحصاری، صرفاً در وجود خویش ببینند و با خود برتربینی، دیگران را تخطئه نمایند.

** برنامه های اولین کنگره رسمی این حزب نو اصلاح طلب برخلاف کنگره های احزاب اصلاح طلب دیگر بود، هیچ یک از چهره های شاخص برای سخنرانی دعوت نشدند و پنل علمی، آموزشی با عنوان"احزاب، آینده سیاسی در ایران" به ریاست صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب برگزار شد.

** سه استاد دانشگاه به دعوت صادق خرازی در گنگره حزب شرکت کرده بودند تا در پنل علمی، آموزشی به تشریح دیدگاه های تخصصی خود بپردازند، وقتی سخنرانی آنها پس از ۲۰ دقیقه به اتمام می رسید، خرازی از این سخنان جمع بندی نهایی می کرد.

** نسرین مصفا"استاد دانشگاه تهران" در سخنانش بر نقش آفرینی زنان در عرصه سیاسی و اجتماعی تاکید کرد و خرازی پس پایان سخنان او گفت: آرزو می کنیم خانم ها درمسند استانداری و سفارت قرار بگیرند تا تجربه خوبی کسب کنند.

** صادق خرازی وقتی سخنان اساتید به پایان رسید مواضع انتخاباتی حزب متبوعش در سپهر سیاست را اعلام و تاکید کرد:  فکر نکنید اگر از اسب افتادیم، از اصل هم افتاده‌ایم. ما از اصل نیفتاد‌ه‌ایم و نمی‌گذاریم بار دیگر رویکرد ۸ سال گذشته در جامعه حاکم شود.  

«برای گرفتن قدرت تلاش می کنیم، تعارف نداریم حتی اگر موفق نشویم باز تلاش می کنیم و سرخورده نمی شویم».

** پیشنهاد خرازی به اساتید دانشگاه

** رئیس موقت شورای مرکزی ندای ایرانیان در پایان سخنانش از اساتید دانشگاه دعوت کرد تا به عضویت شورای مشاوران ندا بپیوندند و سپس جایگاه را به همراه آنها ترک کرد که مجری برنامه خطاب به او گفت: شما دعوت کردید، اما پاسخی دریافت نکردید، خرازی هم پاسخ داد دعوت پذیرفته شد و اساتید عضو شورای مشورتی «ندا» شدند.

** حلسه رسمی کنگره حزب ندای ایرانیان ساعت ۱۲ به کار خود پایان داد، جلسه بعدظهر هم اکنون در حال برگزاری است. قرار است این کنگره فردا هم برگزار شود.

** در جلسه فردا دبیر کل و رئیس شورای مرکزی حزب انتخاب خواهند شد.

 

 

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۲۳:۱۹صادق 0 0

    اصلاح طلبان برای ناکامی های خود با عوض کردن ایسم  فکر میکنند می توانند به خیانت های خود مردم را فریب دهند شعار حزب فقط حزب الله میتواند به نایسامانی های اقتصادی  وسیاسی فتنه گران پایان دهد وخواسته های انقلاب اسلامی را  در خط ولایت فقیه به حرکت  دراورد!
                                

نظر شما