شناسهٔ خبر: 84800 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با تأخیر در افزایش نرخ بهره در آمریکاک

ارزش سهام بورس آسیا به بیشترین میزان ۵ ماه گذشته رسید

بورس43 با اعلام رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر تأخیر در افزایش نرخ بهره در این کشور ارزش سهام بورس آسیا به بیشترین میزان ۵ ماه گذشته رسید.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، امروز بازارهای بورس آسیا متأثر از صحبت‌های جانت‌ایلن رئیس فدراررزو آمریکا  وضعیت بسیار مطلوبی داشت و به بیشترین رشد خود طی ۵ ماه گذشته را تجربه کرد.

شاخص نیکی ژاپن امروز رشد بیش از ۲۰۰ درصد را تجربه کرد. توکیو استاک بیش از ۱۴ درصد افزایش یافت و شاخص هنک‌کنگ رشد بیش از ۱۲۳ درصد را تجربه کرد.

همچنین شاخص‌های اس‌اندپی، شانگهای شنزن و شانگهای استاک هر کدام کاهش‌های بیش از ۲۳ درصد، ۸۷ درصد و ۶۹ درصد را داشتند. شاخص کوریا استاک هم امروز رشد حدود ۳ درصد را تجربه کرد.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش ارزش سهام شاخص‌های بورس آسیا نوشت، قیمت سهام‌های بورس آسیا به بیشترین میزان ۵ ماه گذشته رسید، این افزایش بعد از آن صورت گرفت که جانت یلن رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که بانک مرکزی این کشور عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره ندارد.

همچنین روز گذشته یونان اعلام کرد که تلاش می‌کند تا بدهی‌هایش را به صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا امسال پرداخت کند اگرچه وزیر دارایی آلمان به صداقت این موضوع همچنان با شک و تردید می‌نگرد.

همچنین امروز بازارهای بورس اروپا هم نسبتاً خوب بود.

امروز در بازارهای بورس اروپا شاخص یورواستاک ۲.۶۷ درصد، شاخص دویچه آلمان بیش از ۸۰ درصد و FTSE بیش از ۸ درصد رشد داشتند.

اما امروز در بازارهای بورس آمریکا شاخص مکزیکان استاک افت بیش از ۱۱۹ درصد داشت.

شاخص ایبووسپا بیش از ۶۳ درصد کاهش داشت و شاخص‌های S&P نیویورک استاک و نزدک کاهش‌هایی به ترتیب ۱.۶۲ درصد، ۴.۱۸ درصد و حدود ۱ درصد را داشتند.

در بورس‌های آمریکا شاخص داوجونز رشد ۱۵.۳۸ درصد را تجربه کرد.

نظر شما