شناسهٔ خبر: 93189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

روسیه نگرانی کمتری از حاصل نشدن توافق هسته ای دارد

معاون وزیر خارجه روسیه درباره ضرب‌الاجل خودخوانده ۳۰ ژوئیه برای توافق نهایی بین دو طرف، گفت: روسیه در مقایسه با طرف‌های دیگر نگرانی کمتری از حاصل نشدن توافق در این موعد دارد.

به گزارش نماینده به نقل از نسیم، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و سرپرست هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور روز پنجشنبه بر موضع مسکو برای رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به عنوان اولین گام از اقدامات رفع تحریم علیه ایران در صورت حصول توافق هسته‌ای تأکید کرد اما گفت دو طرف هنوز به تفاهم مشترک در این باره دست نیافته‌اند.  

ریابکوف همچنین با اشاره به دیدارهای دو روز پیش بین جان کری با مقامات روسیه در شهر سوچی روسیه گفت در جمع گفت: «امیدوارم بتوانیم با همکاران آمریکایی خود فردا هم رایزنی‌هایی مشابه داشته باشیم. ما اکنون اعتماد داریم که در روزهای آینده به نتیجه نزدیک‌تر خواهیم شد.» 

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «هنوز در موضوع رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به تفاهم مشترک نرسیده‌ایم. اما ما اصرار داریم که لغو این تحریم‌ها اولین گام از اقدامات (کاهش تحریم‌ها) باشد.» 

این دیپلمات روسی درباره میزان پیشرفت‌های حاصل شده در موضوع کلی تحریم‌ها هم گفت که شرکت‌کنندگان در مذاکرات هسته‌ای «نیمی از راه» برای حل این موضوع را پیموده‌اند. وی گفت: «یک چارچوب معین و توافق کلی وجود دارد. ما داریم روی زیربنا‌ها کار می‌کنیم.» 

وی درباره ضرب‌الاجل خودخوانده ۳۰ ژوئیه برای توافق نهایی بین دو طرف هم گفت روسیه در مقایسه با طرف‌های دیگر نگرانی کمتری از حاصل نشدن توافق در این موعد دارد. به گفته آقای ریابکوف: «در حال حاضر ما چندان درباره عدم رعایت این ضرب‌الاجل و اینکه ممکن است به خاطر عدم توافق با نوعی بحران سیاسی مواجه شویم، نگران نیستیم. باید هر چیزی که درباره آن در لوزان توافق کرده‌ایم در توافق نهایی اضافه شود.» 

آقای ریابکوف همچنین در مصاحبه‌ای دیگر که روز جمعه با پایگاه خبری اسپوتنیک انجام داده به مصوبه جدید کنگره آمریکا موسوم به طرح بازنگری در توافق هسته‌ای هم واکنش نشان داد. وی گفت ممکن است آمریکا از این گزاره که کنگره آمریکا می‌تواند در توافق نهایی اعمال نظر کند به عنوان اهرم سیاسی در طول مذاکرات استفاده کند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۰۷:۳۱ 0 0

    حسن نیت در عمل است اقای ریابکوف از سیاست شما هم کم نکشیدم
                                

نظر شما