شناسهٔ خبر: 93787 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

فعال اصلاح طلب از شورای راهبردی انتخابات عبور کرد

حکیمی پور در حالی که اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس، شورای راهبردی انتخابات تشکیل دادند، یک عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ضمن عبور از این شورا، گفت: سازوکار نهایی اصلاح‌طلبان برای رسیدن به وحدت بعد از ماه مبارک رمضان معین می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد حکیمی‌پور عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به نقش احزاب در پیشگیری از انحرافات و فساد مسئولان در جامعه گفت: احزاب باید به عنوان دیده‌بان‌های افکار عمومی، اقدامات مسئولان و چگونگی آنها را رصد کنند.

وی در ادامه افزود: احزاب باید از طریق برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، انتشار بیانیه و اطلاعیه و همچنین برگزاری میزگردها فعالیت مسئولان را نقد و در صورت اشتباه، آنان را ملزم به پاسخگویی کنند، در واقع احزاب باید نقش برجسته ای در پاسخگو کردن مسئولان نسبت به اقدامات و تصمیماتشان داشته باشند.

دبیر کل حزب اراده ملت در ادامه اظهار کرد: احزاب به عنوان چشم سوم جامعه نقش بسیار مهمی در کنترل و ارزیابی عملکرد مسئولان دارند و لذا باید با تذکرات به جا و به موقع مانع از فساد آنان شوند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بخش دیگری از اظهاراتش در تشریح آرایش سیاسی موجود در کشور تصریح کرد: در حال حاضر دو جریان اصیل اصولگرا و اصلاح طلب در کشور وجود دارد که تلاش دارند تا در درون خود به وحدت برسند و در عین حال با دیگر جریان‌های موجود نیز تعامل دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های اصلاح طلبان برای رسیدن به وحدت گفت: در جلسات اصلاح‌طلبان، راهبردهای دستیابی به وحدت بررسی شده است و همچنان در حال پیگیری راهای مختلف برای رسیدن به وحدت میان احزاب اصلاح‌طلب هستیم.

حکیمی پور در پایان با بیان اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه می‌دهد، خاطرنشان کرد: کمیته انتخاباتی این شورا به ریاست حجت‌الاسلام رهامی نیز هر دو هفته یکبار تشکیل جلسات جداگانه‌ای برگزاری می‌کند که در نشست‌های این کمیته راهکارهای رسیدن به وحدت بررسی می‌شود.

نظر شما