شناسهٔ خبر: 95595 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کاهش دمای تهران تا دوشنبه

هواشناسی 43 یک کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش ۳ درجه‌ای دما تا دوشنبه در تهران خبر داد.

به گزارش نماینده، امین‌حسین نقشینه در گفت‌و‌گو با تسنیم در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امروز بارش‌های پراکنده باران برای دامنه‌های مرکزی البرز و بارش باران همراه با رعدو‌برق در ساعات بعدازظهر برای زاگرس مرکزی پیش‌ بینی شده است.

وی با بیان اینکه فردا با نفوذ جریانات شمالی به نوار شمالی، کاهش دما در شمال غرب و سواحل شمال همراه با بارش باران رخ می‌دهد، گفت: از امروز تا روز دوشنبه ۷ درجه کاهش دما برای سواحل شمال پیش‌بینی شده است.

**تا دوشنبه؛ اردبیل ۹ و تبریز ۸ درجه کاهش دما دارد

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از امروز تا روز دوشنبه برای اردبیل ۹ و تبریز ۸ درجه سانتی‌گراد کاهش دما خواهیم داشت، افزود: دریای خزر و خلیج‌فارس امروز و فردا مواج خواهد بود.

نقشینه بیان کرد: از بعدازظهر فردا برای جنوب شرق و شمال شرق کشور بارش باران پیش‌بینی شده است همچنین باید بگویم برای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردو‌خاک خواهیم داشت.

**توده گردو‌غبار بر روی کشور عراق و نفوذ آن به نوار غربی کشور

وی عنوان کرد: امروز بر روی کشور عراق توده گردو‌غبار پیش‌بینی شده است که این امر به غرب کشور نیز نفوذ می‌کند و ما طی دو روز آینده شاهد گرد و خاک در نوار غربی کشور هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا و دوشنبه برای تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، سمنان وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی شده است، افزود: امروز برای تهران افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر بارش باران در ارتفاعات خواهیم داشت.

** دمای هوای امروز تهران به ۳۸ درجه می‌رسد

نقشینه بیان کرد: بیشنیه دمای امروز تهران ۳۸، فردا ۳۷ و دوشنبه ۳۵ درجه سانتی‌گراد خواهد شد همچنین باید بگویم طی دو روز آینده وزش باد نسبتاً شدید بدون گردو‌خاک برای تهران خواهیم داشت.

وی ادامه داد: گرمترین نقطه کشور امروز اهواز با ۴۸ و قم با ۴۲ درجه سانتی‌گراد و سردترین شهرکرد با ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

نظر شما