شناسهٔ خبر: 98661 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سیدعلی طاهری:

چشم امید عالم اسلام و آزاداندیشان جهان به رهبر انقلاب ایران دوخته شده/ مانند شهید بهشتی باید پشتیبان رهبری باشیم

علی طاهری43 نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: همان گونه که شهید بهشتی در راه امام راحل، جان خود را تقدیم کرد ما نیز در راه پیروی از بهترین مفسر راه امام باید در صحنه حاضر باشیم.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدعلی طاهری شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر که در مسجد جامع گرگان برگزار شد گفت: شهید بهشتی اگرچه تا قبل از شهادت، شخصیت ناشناخته ای بود اما همچنان تمام ابعاد شخصیتی وی شناسانده نشده است.

حجت الاسلام طاهری به جمله امام خمینی (ره) درباره شهید بهشتی اشاره و اظهار کرد: به گفته امام راحل، مظلومیت دکتر بهشتی در مقابل شهادت وی قابل مقایسه نیست و شهادتش در مقابل مظلومیتش ناچیز بود.

وی با بیان اینکه با شهادت بهشتی، چهره منافقان آشکار شد یادآور شد: همه ما با نام و عنوان مظلومیت شهید بهشتی آشنا هستیم اما لازم است تلاش بیشتری برای تبیین شخصیت وی داشته باشیم.

وی در ادامه به دیگر مناسبت ششم تیرماه سال ۶۰ اشاره کرد و گفت: در چنین روزی، رهبر معظم انقلاب مورد ترور افراد منافق قرار گرفتند که موجب جانبازی ایشان شد.

حجت الاسلام طاهری تصریح کرد: در دنیای امروز، علاوه بر ما، چشم امید عالم اسلام و آزاداندیشان جهان به رهبر معظم انقلاب ایران دوخته شده است.

وی به مدیریت وی در مجلس خبرگان رهبری اشاره و اظهار کرد: مدیریت شهید بهشتی مورد رضایت همگان بوده و اقتدار وی در جریان مذاکرات مجلس خبرگان زبانزد بوده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: منافقان که نمی توانستند چنین شخصیتی را بربتابند، اصالتاً (به طور مستقیم) و نیابتاً (به طور غیرمستقیم) به ترور شخصیتی وی می پرداختند.

 

به جای امام، به یاران امام حمله می کردند

حجت الاسلام سیدعلی طاهری افزود: مانند امروز که عده ای مستقیم نمی توانند رهبری را مورد حمله قرار دهند و یاران رهبری را مورد حمله قرار می دهند، در آن زمان نیز عده ای یاران امام خمینی (ره) از جمله شهید بهشتی را تخطئه می کردند.

حجت الاسلام طاهری به بازخوانی وقایع سال ۶۰ پرداخت و بیان کرد: وقایعی مانند ۷ تیر، ۸ شهریور و سایر ترورهای سال ۶۰، حقیقتی را برای ما آشکار کرد و آن عنایت ویژه الهی نسبت به انقلاب ایران بود.

وی با بیان اینکه پایه های نظام بر دوش امثال شهید بهشتی بنا شده است اظهار کرد: هرچند از دست دادن امثال دکتر بهشتی ضربه ای جبران ناپذیر برای انقلاب بود اما انقلاب اسلامی ایران همچنان به راه خود ادامه داده است.

وی یادآور شد: حوادثی مانند فتنه ۸۸ که ۲۰ سال برای آن برنامه ریزی شده بود، برای سرنگونی نظامی کافی بود اما درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری در کنار حضور گسترده مردم انقلابی، این حادثه را مدیریت کرد.

 

مسئولان در قبال فتنه نباید سکوت کنند

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فتنه ای که به تعبیر برنامه ریزان اصلی آن، چنانچه رهبر معظم انقلاب یکقدم عقب نشینی می کرد و به تکرار انتخابات تن می داد، وضعیتی بدتر از افغانستان و سوریه در ایران رقم می خورد.

حجت الاسلام طاهری گفت: حال پس از گذشت سالها از ماجرای فتنه ۸۸، اینکه عده ای بخواهند از سران فتنه دفاع کنند نباید با سکوت مسئولان همراه شود.

وی افزود: ابعاد امریکایی، اسرائیلی و نظام سلطه فتنه آشکار شده است و کسانی که خود قائل به براندازی نظام بوده اند، اکنون نباید در قبال دفاع از سران فتنه سکوت کنند.

وی در ادامه به بیانات رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این مراسم بارها به خطر تحریف شخصیت امام خمینی (ره) تاکید کردند و ما باید هشیار باشیم زیرا کسانی که نتوانستند از خود امام انتقام بگیرند به دنبال انتقام گرفتن از یاران امام و رهبری هستند.

 

طرح صیانت از حقوق هسته ای موجب حفظ حقوق ملت است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همان گونه که شهید بهشتی در راه امام راحل، جان خود را تقدیم کرد ما نیز در راه پیروی از بهترین مفسر راه امام باید در صحنه حاضر باشیم و انتظاری جز این نیست.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه دشمن شناسی از ویژگی های برجسته شهید بهشتی بود اظهار کرد: انتظار ملت ایران این است که مذاکره کنندگان هسته ای با صلابت و اقتدار بر سر میز مذاکره حاضر شوند.

وی در ادامه به تصویب طرح صیانت از حقوق هسته ای ایران در مجلس اشاره کرد و گفت: اگرچه این طرح بنا به دلایلی دیر به تصویب رسید اما اگر در همین اندازه به آن توجه شود، موجب حفظ حقوق هسته ای در شرایط فعلی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس مانند دولت، فرزند این ملت است یادآور شد: ماهیت آژانس بین المللی انرژی اتمی کاملاً سیاسی است که برای دستیابی به سلاح هسته ای فقط به ما تذکر می دهد و رفتار صادقانه ای ندارد.

 

محاکمه دانه درشت ها موجب اعتماد مردم می شود

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چنانچه ما از چارچوب خود عقب نشینی نکنیم و عزم جدی داشته باشیم، آنها مجبور به عقب نشینی خواهند شد.

حجت الاسلام طاهری با تشکر از قوه قضائیه در برخورد با دانه درشت ها گفت: قوه قضائیه در برخورد با دانه درشت ها هیچ تفاوتی قائل نشده و امیدواریم در ادامه نیز همچنان باصلابت و با اقتدار برخورد کند.

وی در پایان یادآور شد: محاکمه متخلفان دانه درشت مطرح موجب اعتماد مردم به مسئولان نظام می شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۱۱:۴۲مردم 0 0

    چشمهای تمام شیعه وسنی به اوست
                                

نظر شما