شناسهٔ خبر: 46273 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

چه کسانی مانع سخنرانی ناطق نوری در دانشگاه تهران شدند؟

ناطق نوری2 اصلاح طلبانی که تا دیروز اجازه نفس کشیدن به امثال ناطق نوری نمی دادند امروز چگونه مدعی آزادی بیان و استفاده از شخصیت های به قول خود فراجناحی برای ترسیم آینده سیاسی کشور هستند ؟

نماینده - در چند ماه گذشته زمزمه هایی در فضای رسانه ای کشور بلند شده است که حکایت از آن دارد اصلاح طلب ها قصد دارند در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از محوریت ناطق نوری برای رسیدن به کرسی های پارلمان بهره گیرند.
ناطق نوری2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نگاهی به زندگی سیاسی حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری نشان می دهد که او همواره با جریانات رادیکالی که امروز لباس اعتدال به تن کرده اند مخالف بوده است .

چه زمانی که ناطق نوری وزیر کشور دولت میرحسین موسوی بوده و در این سمت نیز از سوی اصلاح طلب های امروز و چپ های آن روز تحمل نمی شد و چه روزگاری که رئیس مجلس بود و گروهی تلاش داشتند با رو کردن عبدالله نوری ریاست مجلس را از آن خود کرده و ناطق را به حاشیه برانند.

از همه این ها که بگذریم به یکی از ادعاهای اصلاح طلب ها می رسیم که می گویند باید فضای سیاسی کشور به سوی وحدت و همدلی سوق پیدا کرده و همگان بتوانند نظرات خود را بی واهمه گروه های فشار بر زبان آورند و ...

این سخنان را اگر با سابقه گروه های اصلاح طلب چون دفتر تحکیم وحدت و ...راستی آزمایی کنیم و به مصادیق تاریخی نیز پلی بزنیم به نتایج شگفت انگیزی می رسیم .

در ادامه به یکی از این مصادیق که اتفاقا مربوط به حجت الاسلام ناطق نوری است اشاره ای می کنیم تا فاصله ادعا و عمل مدعیان اصلاحات را بیشتر متوجه شویم ...

۱۱ دی ماه سال ۱۳۶۸ حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری برای یک سخنرانی به دانشگاه تهران می رود ولی مسئولین دانشگاه این اجازه را به او نمی دهند که وارد مسجد دانشگاه شده و بعد از اقامه نماز به سخنرانی بپردازد !

او پشت درب مسجد دانشگاه نماز ظهر را اقامه می کند و پس از اقامه نماز ظهر این اجازه را می یابد که وارد مسجد شود .

در حالی که آیت الله محفوظی نماینده وقت ولی فقیه در دانشگاه تهران با سخنرانی ناطق نوری موافق بود دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت با وحشت آفرینی و ضمن هماهنگی با ریاست دانشگاه این اجازه را به ناطق نوری نمی دهند.

یکی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان در توضیح حادثه می گوید : خوشبختانه با این حادثه خیلی مسائل برای دانشجویان و مردم خوبمان مشخص شد . آقایان می گویند جامعه اسلامی دانشجویان رسمیت ندارد من عرض می کنم که جامعه مشروعیت فعالیت های خود را منوط به موافقت دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه ها می داند.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از اعضای دفتر تحکیم در اجلاس سالیانه خود در مهرماه سال گذشته [۱۳۶۷] گفته بود : افتخار ما این است که اجازه ندادیم جناح راست در دانشگاه تهران نفس بکشد اظهار داشت : واقعا این است فضای برادری و انصاف؟!

وی افزود : اگر ما به عنوان یک تشکل اسلامی نتوانیم در دانشگاه حرفمان را بزنیم چه کسی بایستی در دانشگاه حرف بزند و نفس بکشد .

این دانشجو گفت : اگر حزب اللهی ها و جبهه رفته ها در دانشگاه نتوانند حرف خود را بزنند چه کسی می خواهد در دانشگاه به اسم اسلام و انقلاب و امام حرف بزند؟!

وی با اشاره به این که یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی آزادی بیان و اندیشه و تشکیل اجتماعات است گفت : در دانشگاه این نمی تواند افتخار باشد که آقایان جلوی تنفس ما را بگیرند ما باید دست به دست هم بدهیم برای سازندگی کشور و آمادگی خود را در برخورد با توطئه های دشمن بخصوص آمریکا حفظ کنیم مگر حجت الاسلام ناطق نوری که یکی از تابناک ترین چهره های موفق روحانیت است چه می خواست در دانشگاه بگوید؟!چرا وحشت می کنند از بیان حقایق ، ما می توانیم با هم برادر باشیم و به این برادری افتخار کنیم . رک روزنامه رسالت ۱۲ دی ۱۳۶۸

حال سخن این جا است اصلاح طلبانی که تا دیروز اجازه نفس کشیدن به امثال ناطق نوری نمی دادند امروز چگونه مدعی آزادی بیان و استفاده از شخصیت های به قول خود فراجناحی برای ترسیم آینده سیاسی کشور هستند ؟!

بی شک ناطق نوری حافظه سیاسی خود را از دست نداده است و خوب می داندکه مدعیان جز استفاده ابزاری از ایشان نیتی دیگر ندارند ...ناطق سوابق این افراد را از گذشته تا امروز و سیر تطورات اندیشه ای آنان را به خوبی رصد کرده است و بعید به نظر می رسد فریب دغلبازی های چنین افرادی را بخورد ...  

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۱۱-۲۶ ۰۰:۵۱ 0 0

    خوب ظاهرا منحرف شده آقا
                                

نظر شما