شناسهٔ خبر: 46454 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

با معیار ناطق نوری، اصلاح طلبان چه باید بکنند ؟!

معیار ناطق سوالی که می توان از آقای ناطق نوری پرسید این است که آیا در ویژگی های لازم برای یک نماینده مجلس و در منظومه فکری ایشان تغییراتی ایجاد شده است ؟!

نماینده - هر چند تا انتخابات مجلس دهم دو سالی باقی مانده است ولی ورود زودهنگام اصلاح طلبان آن چنان که از سخنان برخی منتسبان به این جریان از جمله یونسی و حجاریان مشخص است نشان از برنامه ریزی های گسترده ای دارد که استفاده از وجاهت برخی بزرگان انقلاب بخشی از این برنامه را تشکیل می دهد.

چنان چه بارها ذکر آن رفته است اصلاح طلبان برای انتخابات آتی در تلاشند تا با میانداری شخصیتی چون حجت الاسلام ناطق نوری به آن چه در سردارند برسند.

هرچند ناطق نوری از بعضی رویدادهای کشور در هشت ساله گذشته نگران بوده و اختلافات شدیدی نیز با دولت وقت داشته ولی نگاهی گذرا به زندگی سیاسی وی نشان از آن دارد که ناطق نوری علیرغم اختلافات گسترده با دولت و شخص رئیس جمهور همواره بر خلاف اصلاح طلبان بر مسیر انقلاب بوده است .

مرور تاریخ در این راستا می تواند یاریمان کند که بدانیم میان ناطق نوری و اصلاح طلبان چه اندازه تفاوت و تمایز وجود دارد .

برای این مقصود پلی به تاریخ می زنیم .

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در آبان ماه سال ۱۳۷۰ در جلسه پرسش و پاسخی که در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه مشهد برگزار شد و در پاسخ به سوالی در رابطه با ویژگی های نمایندگان مجلس می گوید : مردم باید سعی کنند افرادی را به مجلس بفرستند که ضمن برخورداری از تقوای الهی دارای شعور سیاسی بالایی باشند.

وی ادامه می دهد : یک نماینده مجلس باید با جان و دل پذیرای ولی فقیه باشد و وجودش چنان در او محو شود که با جان و دل پذیرای اوامر ایشان باشد.

ناطق نوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار می دارد : مردم و نظام اسلامی ما به خاطر ویژگی هایی که دارند هرگز ناخالصی ها و سخنان بیهوده را تحمل نمی کنند. رک رسالت ، ۲۰ آبان ۱۳۷۰

ناطق نوری همچنین آذرماه همین سال در جمع دانشجویان دانشگاه علوم قضایی در پاسخ به سوالی مشابه می گوید : نمایندگان مجلس باید متدین معتقد به ولی فقیه و دارای شعور سیاسی باشند و شجاعت و شهامت داشته باشند. رک رسالت، ۲۴ آذر ۱۳۷۰

بی شک یکی از اختلافات اساسی موجود میان اصلاح طلبان و جریان اصیل انقلاب اصل ولایت فقیه می باشد .

سوالی که می توان از آقای ناطق نوری پرسید این است که آیا در ویژگی های لازم برای یک نماینده مجلس و در منظومه فکری ایشان تغییراتی ایجاد شده است ؟!

آیا امروز دیگر یک نماینده مجلس نیازی نیست به ولایت فقیه معتقد و ملتزم باشد؟!

با توجه به آن چه از ناطق نوری در خاطرات شفاهی و مکتوب این ملت به یادگار مانده است بعید به نظر می رسد که این گونه باشد .

ناطق نوری علیرغم برخی تمایزات فکری با برخی گروه ها و جریان ها که آن هم طبیعی است همواره معتقد و ملتزم به ولایت فقیه بوده و هست و سوال دوم را می توان این گونه مطرح کرد ؛ آیا اصلاح طلبان در چند ماه اخیر از خیانت ها و جنایت های خود توبه کرده و در مسیر ولایت قرار گرفته اند؟!

نگاهی به رسانه های اصلاح طلب موجود که همواره بر طبل حمایت از سران و اصحاب فتنه می کوبند خلاف این را نشان می دهد .

اعتقاد و التزام به ولایت فقیه یکی از ویژگی های لازم و ضروری یک نماینده مجلس در نظام اسلامی است و شورای نگهبان نیز بی هیچ گونه شک و شائبه ای در احراز صلاحیت ها بدان توجه خواهد کرد ولی امید است جناب ناطق نوری نیز در صف بندی های نزدیک انتخابات سابقه خویش را به گروه های معلوم الهویه گره نزنند ...

 

برچسب‌ها:

نظر شما