شناسهٔ خبر: 52048 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از خاطرات هاشمی ؛

دستور هاشمی به روزنامه ها برای عدم انتشار سخنان نوه امام !

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات 13 اردیبهشت 1360 به سخنان دو روز قبل سید حسین خمینی نوه امام اشاره کرده و بدون پرداختن به محتوا از دستور به روزنامه ها برای عدم انتشار این سخنان خبر می دهد.

به گزارش نماینده در خاطرات روز ۱۳ اردیبهشت ۱۳۶۰ هاشمی می خوانیم : ساعت‌ هفت‌ صبح‌ جلسه‌ هیأت‌ رئیسه‌ داشتیم‌. در آن‌ جلسه‌ سخنرانی‌ پریروز حسین‌ آقاخمینی در مشهد مطرح‌ شد و اینکه‌ به‌ همه‌ مطبوعات‌ اطلاع‌ داده‌ شده‌ که‌ حرفهای‌ او راننویسند.

طبیعی است که آیت الله هاشمی خود قبول دارند که مصالح ملی هر از گاهی ایجاب می کند که برخی سخنان و نوشته ها در فضای عمومی کشور و از جمله مطبوعات منتشر نشود و حال چگونه است که برخی از اطرافیان هاشمی و به تبعیت از او از برداشته شدن همه محدودیت ها و انتشار همه آرا و نظرات بدون ممیزی سخن می گوینذ جای تعجب است .

بدیهی است که ما از محتوای سخنان سید حسین خمینی به دلیل دستور عدم انتشار این سخنان در روزنامه ها از سوی هاشمی و دیگرانی که نامشان در خاطره هاشمی ذکر نشده است آگاهی نداریم ولی می شود احتمال داد که سید حسین خمینی در حمایت از بنی صدر و یا در انتقاد از نظام اسلامی سخنانی را بر زبان رانده بود ولی سخن این جا اظهارات سید حسین خمینی نیست بلکه مراد این است که نظام اسلامی می تواند بو باید جلوی انتشار برخی نوشته ها و اظهارات را بگیرد و این امری بدیهی است که تا دیروز هاشمی نیز بر بداهت آن تاکید داشت ولی امروز گویا مصالح او و طایفه اش جور دیگری اقتضا می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما