شناسهٔ خبر: 52549 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از خاطرات هاشمی ؛

فیلم یک روز زندگی هاشمی در شرایط جنگ ! +عکس

سال 1362 را می توان به تعبیری سال اوج جنگ تحمیلی دانست و در شرایطی که فرزندان ملت در جبهه ها و برای دفاع از دین و ملت به شهادت می رسیدند هاشمی در خانه فیلمبرداران و عکاسان را به حضور می پذیرد تا از یک روز زندگی او و خانواده اش فیلم و عکس بگیرند !

به گزارش نماینده در خاطرات ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۶۲ هاشمی می خوانیم : صبح‌ زود فیلمبرداران‌ و عکاسان‌ برای‌ تهیه‌ فیلم‌ و عکس‌ از یک‌ روز زندگی‌ من‌ آمدند؛ از منظره‌ صبحانه‌ خوردن‌ در آشپزخانه‌ و اتاق‌ نشیمن‌ و کتابخانه‌، عکس‌ و فیلم‌ گرفتند. خوشبختانه‌والده‌ وهمیشره‌ طیبه‌ هم‌ حضور داشتند، گرچه‌ متأسفانه‌ فاطی‌ و فائزه‌ ومحسن‌ نبودند. مهدی‌ و یاسر هم‌ برای‌ شرکت‌ در برنامه‌، دیر به‌ مدرسه‌ رفتند.

به هر حال این که یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی چگونه زندگی می کند شاید برای مردم جذاب باشد ولی این جذابیت وقتی با رویدادهای بزرگی چون جنگ همزمان می شود و در برهه ای که هزاران نفر از مردم این آب و خاک در جبهه ها به شهادت می رسند ، به افتخار جانبازی نائل می شوند و یا به اسارت می روند رنگ می بازد .

فیلم هاشمی

بخصوص این که فیلم و تصویر از زندگی شخصیتی گرفته شود که مقام مهمی نیز در اداره جنگ داشته و این شائبه در اذهان عمومی به وجود می آید که از سویی مردم را عازم جبهه ها می کنند و از سوی دیگر خود در خانه ها نشسته و چون اعلیحضرت عکاسان و فیلم برداران را برای تصویر برداری از زندگی خصوصی خود به حضور می پذیرند !

برچسب‌ها:

نظر شما