شناسهٔ خبر: 61648 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

راکعی:

شورای مرکزی خانه احزاب بعد از ماه رمضان تشکیل می شود/ برای خانه احزاب با برخی مسئولان لابی کردیم

راکعی عضو کمیته اجرایی خانه احزاب درباره اینکه شورای مرکزی خانه احزاب چه زمانی تشکیل جلسه می دهد؟ گفت: ما با برخی احزاب و مسئولان لابی‌هایی را داشته‌ایم و امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان سریعا این کار را صورت دهیم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، درباره پیشنهادها برای بازگشایی خانه احزاب اظهار داشت: من به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی قانونی خانه احزاب وظیفه خود می‌دانم که از حق شورای مرکزی که توسط برخی از اعضای مجمع عمومی نادیده گرفته شده است، دفاع کنم.

راکعی تصریح کرد: ما برای تشکیل به موقع مجمع عمومی مذاکرات و صحبت‌های مکرری داشتیم اما متاسفانه در وزارت کشور قبلی هم کاری نشد و حتی خانه احزاب را که محلی به آن اختصاص داده شده بود و مانند همه «ان‌جی‌او» ها _NGO _ حق دارد که به آن کمک شود، تخلیه کردند و همه اسناد و مدارکمان را بردند.

وی ادامه داد: ما در دولت جدید برای گرفتن آن اسناد و مدارک و تشکیل سریع مجمع عمومی اقدام کردیم که مواجه با این شدیم که برخی از اعضای مجمع عمومی به گمان اینکه شورای مرکزی به موقع اقدام نکرده است، پیگیر نبودند که بدانند نه‌تنها شورای مرکزی آن زمان اقدام به موقع کرده است بلکه دائما از نادر تشکل‌هایی بوده است که به صورت منظم جلسات شورای مرکزی تشکیل شده و تمام پیگیری‌های لازم را انجام داده است.

عضو کمیته اجرایی خانه احزاب با تاکید بر اینکه من موظف به روشنگری در این زمینه هستم افزود: پیشنهاد کوتاه‌مدت من این است که باید به تشکیل شورای مرکزی قانونی کمک شود و اسناد و مدارک سریعا بازگردد تا بتوانیم برای مجمع عمومی قانونی اقدام کنیم و اگر در این میان چیزی غیرقانونی تشخیص داده شود البته نه از روی ادعا، وزارت کشور باید رسیدگی کند چراکه ما همیشه پایبند به قانون هستیم.

وی درباره اینکه یکی از علل تشکیل نشدن مجمع عمومی خانه احزاب به حد نصاب نرسیدن امضاها بوده است یادآور شد: بله؛ هیات اجرایی که تشکیل شد من پذیرفتم که عضو آن باشم تا مشکلات حل شود اما مشکلات حل نشده است از این رو راحت‌ترین راه همان شورای مرکزی است و اگر مورد غیرقانونی وجود دارد باید تذکر داده و اصلاح شود.

راکعی با بیان اینکه باید شورای مرکزی و پس از آن مجمع عمومی تشکیل شود تصریح کرد: همیشه شورای مرکزی این کار را می‌کند و در غیر این صورت دور زدن شورای مرکزی تلقی می‌شود.

این فعال اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه هیچ مانع قانونی برای تشکیل شورای مرکزی خانه احزاب وجود ندارد گفت: هیات رئیسه قانونی در مجمع از احزاب و جریانات مختلف تشکیل و از سوی آنها تایید شد از این رو هیچ خلل قانونی‌ای وجود ندارد و فقط روی برخی مسائل بحث وجود دارد که آنها باید این مسائل را با وزارت کشور مطرح کنند و اگر مشکلی وجود دارد در کمیسیون ماده 10 رفع شود لذا این ساده‌ترین و واقعی‌ترین راهی است که ما را به بازگشایی خانه احزاب می‌رساند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید تا چه زمانی شورای مرکزی خانه احزاب تشکیل جلسه بدهد تصریح کرد: ما با برخی احزاب و مسئولان لابی‌هایی را داشته‌ایم و امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان سریعا این کار را صورت دهیم.

 

نظر شما