شناسهٔ خبر: 63191 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

غرویان: طرح شهرداری «تکریم بانوان» است

غرویان غرویان با انتقاد از سیاسی‌کاری نسبت به احکام اسلام گفت: طرح شهرداری برای تکریم بانوان باید مورد توجه قرار گیرد و فی‌النفسه جالب است.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با فارس، درباره سیاسی‌کاری اصلاح‌طلبان پیرامون طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران، اظهار داشت: قطعاً حکم اسلام دارای مصلحت واقعی و ذاتی است و هدف آن نیز حفظ کرامت انسان است.

غرویان با بیان اینکه هدف از حجاب حفظ اخلاق و منزلت انسان‌ها است، افزود: مسئله عفت و حجاب دو امر جدا از هم و در عین حال مرتبط است و باید تعریف دقیقی از معنای عفیف بودن صورت گیرد چرا که زن یا مرد در این موضوع تفاوتی ندارد و هر انسانی باید کرامت خود را حفظ کند.

این مدرس فلسفه اسلامی با تأکید بر اینکه طرح تکریم بانوان از سوی شهرداری فی‌النفسه جالب توجه است تصریح کرد: اگر این طرح همه جا قابل اجرا باشد ضرورت ندارد که یک خانم و آقا در محل کار کنار یکدیگر باشند اما ممکن است در برخی موارد مانند شغل پزشکی و پرستاری یک خانم و آقا برای معالجه بیماران در کنار یکدیگر فعالیت کنند.

غرویان با بیان اینکه باید ببینیم که در چه مواردی تفکیک جنسیتی ضرورت دارد و در کجا خلاف آن ضروری است، خاطرنشان کرد: این طرح برای تکریم بانوان است و باید مورد توجه قرار گیرد و این امر نیز به درون و شخصیت خود افراد باز می‌گردد که حریمشان را حفظ کنند.

وی با اشاره به سیاسی‌کاری نسبت به احکام اسلام گفت: متأسفانه در کشور ما بسیاری از مباحث اینطور شده است و ما وقتی از فرهنگ، فلسفه، کلام و فقه صحبت می‌کنیم به مطبوعات کشیده می‌شود و با آن برخورد سیاسی صورت می‌گیرد، متاسفانه این ابتلای فضای کشورمان است که باید اصلاح شود.