شناسهٔ خبر: 75435 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انتقاد برگزیده جایزه جلال از وضعیت ادبیات دفاع مقدس؛

ادبیات دفاع مقدس متولی ندارد/ نوشتن تاریخ جنگ «بیزینس» ناشران شده است

بهداروند/1 برگزیده جایزه ادبی جلال می‌گوید تولید آثار با محتوای تاریخ نگاری دفاع مقدس برای برخی ناشران یک «بیزینس» شده و تنها درآمدزایی هدف آن شده است.

به گزارش نماینده حجت الاسلام محمد مهدی بهداروند نویسنده کتاب «زندان الرشید» که کتابش روز گذشته در هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد عنوان برگزیده بخش مستندنگاری انتخاب شد، در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از وضعیت ادبیات دفاع مقدس در کشور  گفت: متاسفانه کار دفاع مقدس در عرصه فعلی متولی خاصی ندارد و اگر هم دارد کار تولیت درست انجام نمی‌شود.

وی افزود: کار تاریخ شفاهی متاسفانه الان بیزینس شده و کمتر می‌توان سراغی از آثار مانا در آن گرفت و درآمدزایی محور تولید این آثار شده است و باید برای این کار فکری کرد. ناشران متاسفانه انتشار این آثار را تنها به عنوان یک بیزینس اقتصادی می‌بینند و نویسنده نیز به تبع و به ثمن بخس کارش را واگذار می‌کند و همین ماجرا کیفیت کارها را پایین آورده است.

بهداروند در پایان بیان اینکه این جایزه حق کتاب‌های بسیاری در حوزه دفاع مقدس بود که شایسته تر از کتاب‌ اوست درباره مبلغ نقدی جایزه و برنامه‌خودش برای آن گفت: برنامه خاصی برای این مبلغ مادی ندارم و اصلا این مبلغ چیزی نیست که بخواهد تحولی در زندگی آدم به وجود بیاورد.

نظر شما