شناسهٔ خبر: 74536 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جنتی: ۱۱۰ سکه زیاد بود/ مگر تغییرات در جایزه جلال نیاز به مصوبه شورا دارد؟

کراپ‌شده - علی جنتی 5 وزیر ارشاد در پاسخ به سؤالی درباره کاهش تعداد سکه‌های جایزه جلال گفت: می‌خواستیم در این دوره به برگزیدگان جایزه بدهیم و رقم ۱۱۰ سکه رقم بالایی بود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، مراسم بیست و دومین دوره تکریم مقام کتاب داران و ترویج فرهنگ کتابخوانی و یادبود ارتحال علامه طباطبایی صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی ریاست دفتر مقام معظم رهبری علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و کتاب در تالار وحدت برگزار شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس،مبنی بر حضور محمود دولت‌آبادی در برنامه بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، گفت: راجع به کتاب از من بپرسید زیرا آمده‌ایم اینجا در مورد کتابخوانی حرف بزنیم و خارج از این موضوع از من سؤال نکنید.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار فارس در رابطه با کاهش جوایز ادبی جایزه جلال آل احمد گفت:‌ چون می‌خواستیم در این دوره به برگزیدگان جایزه بدهیم و رقم ۱۱۰ سکه رقم بالایی بود و اگر می‌خواستیم به وجه مطلوبی حق این جایزه را ادا کنیم نمی‌توانستیم و برای اینکه تعداد بیشتری بتوانند این جایزه را دریافت کنند باید این تعداد را کاهش می‌دادیم و تصمیم گرفتیم سی سکه بدهیم.

وی ضمن بی‌اطلاعی از نیازمند بودن تغییرات جایزه جلال به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مگر تغییرات در این جایزه نیاز به مصوبه شورا دارد که بعد از تأئید خبرنگار فارس، گفت: موافقت شورا را می‌گیریم.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با کارگروهی که این جایزه را تغییر دادند، گفت: در مورد این جایزه از آقای صالحی که معاون فرهنگی ما هستند و مسئولیت این کار را برعهده دارند بپرسید تا توضیح دهد در ضمن ما سخنگو گذاشته‌ایم که حرف دقیق بزنیم و سخن غیردقیق نگوییم.

به گزارش شب گذشته همایون امیرزاده مشاور علمی فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی اعلام کرد: در هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد به هر یک از برگزیدگان ۳۰سکه و تقدیر شوندگان این جایزه ۱۰ سکه بهار آزادی اهدا می شود.

 

نظر شما