شناسهٔ خبر: 81825 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

هروی در "متن و حاشیه":

وزارت خارجه به ديدار "کلودیا روت" و "محمدرضا عارف" واكنش نشان دهد

جواد هروی/341 رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان با اظهار بی اطلاعی از واکنش عارف به رفتار کلودیا روت، واکنش به این رفتارها را منحصر به وزارت خارجه دانست.

به گزارش نماینده، سفر خانم کلودیا روت نائب رئیس مجلس آلمان به ایران و دیدار او با محمدرضا عارف و سخنان ساختارشكنانه و دخالت‌گونه‌اش؛ موضوع بخش حاشيه برنامه "متن حاشيه" بود.

در همين رابطه رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان درباره نحوه سفر مقامات خارجی به کشور گفت: هماهنگی این نوع دیدارهای دیپلماتیک با وزارت خارجه صورت می پذیرد که تنظیم نوع دیدارهای مقامات خارجی با تشریفات مجلس است که آن هم دوباره با وزارت خارجه هماهنگ می شود.

جواد هروي، در ادامه با با انتقاد از تمرکز رسانه‌ها و برنامه "متن حاشیه" بر حواشی دیدار کلودیا روت با محمدرضا عارف تلویحا این انتقادها را از روی ترس از غرب دانست و افزود: دیدارهای خارجی حاشیه‌ساز هستند و نباید با از مواجهه با غرب ترسید.

وی با اشاره به دیدگاه خاص خارجی ها نسبت به ایران حاشیه‌ها را مربوط به دیدگاه شخصی کلودیا روت دانست و توضیح داد: ما ضمن احترام به دیدگاه آنها، از حقوق و ملی خود دفاع می‌کنیم.

نماينده مردم قائنات افزود: در کل نگاه پارلمان آلمان به ایران نگاهی مثبت است. البته در جلسه دیدار بنده با ایشان تذکر دادم که مسائل داخلی ما به خودمان مربوط است و با صراحت به ایشان تذکر دادم به طوریکه اعتراض ایشان را برانگیخت.

هروی در واکنش به تکرار رفتارهای مشابه روت در عمر اندک دولت یازدهم اذعان کرد: ورود به معادلات بین‌المللی طبیعتا مستلزم پذیرش خطرات آن نیز هست. لذا ما باید آماده باشیم تا بدون هراس از غرب در موارد اختلافی ورود کرده و از مواضع انقلابی خود با طمأنینه و تامل دفاع کنیم و از رفتارهای احساسی و شتابزده بپرهیزیم و نباید با واکنش شدید از خود ضعف نشان دهیم.

وی این رفتار پرخاشگرانه غرب با انقلاب اسلامی را طبیعی دانست و گفت: اگر غرب در برابر ما سکوت کند، جای تعجب است و طرح این دست دیدگاه های چالشی از سوی اشان حاکی از به چالش کشیده شدن غرب از سوی انقلاب اسلامی است.

نماینده قائنات در پایان با اظهار بی اطلاعی از واکنش عارف به رفتار کلودیا روت، واکنش به این رفتارها را منحصر به وزارت خارجه دانست.

نظر شما