شناسهٔ خبر: 180972 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ترمیم روابط سیاسی ایران و عربستان فصل جدیدی از تحولات در منطقه را رقم می زند

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: از سرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان فصل جدیدی از تحولات در منطقه است و به موازات این روابط روابط اقتصادی و تجاری نیز باید فعال شود.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی در خصوص راه اندازی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان اظهار داشت: از سرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان فصل جدیدی از تحولات در منطقه است و به موازات این روابط روابط اقتصادی و تجاری نیز باید فعال شود.

وی افزود: افتتاح دفتر سیاسی جمهوری اسلامی ایران در عربستان می تواند به فعال شدن مبادلات تجاری کمک بیشتری کند و ایران و عربستان به عنوان دو کشور بزرگ و پر از ظرفیت در حوزه جهان اسلام می توانند در کنار هم بسیاری از نیازهای جهان اسلام را تامین کنند.

عضو کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با وجود نارضایتی و مخالفت های دشمنان ارتباطات جمهوری اسلامی ایران در منطقه رو به گسترش است و مجلس نیز از این روابط استقبال می کند و اینگونه اتفاقات را گامی موثر و موفق می داند برای پیشرفت دوکشور و جهان اسلام.

وی با اشاره به نقش آفرینی جدید ایران در سازمان همکاری های اسلامی همزمان با توسعه روابط کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: وزارت خارجه انفعال ناخواسته ی سالهای اخیر در سازمان همکاری اسلامی را باید جبران کند و امیدواریم دیگر کشورهای مسلمان نیز برای منفعت جهان اسلام در کنار هم قرار گیرند همانطور که در سایر نقاط جهان مجامع این چنینی فعال هستند اگر کشورهای اسلامی بتوانند صادقانه بر اساس منافع ملت ها روابط خود را تعریف کنند می توانند نیازهای یکدیگر را به شکل بسیار مطلوبی تامین کنند.

نظر شما