شناسهٔ خبر: 183027 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تأکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو

دستغیب رئیس دیوان محاسبات گفت: هرچند اهمیت تأمین دارو در کشور بسیار بالاست اما باید نقش ارز اختصاص‌یافته در بهای تمام‌شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود تا بتوانیم سهم و نقش ارز را در تأمین دارو و تجهیزات تعیین و محاسبه کنیم.

به گزارش«نماینده»، سیداحمدرضا دستغیب رئیس‌کل دیوان محاسبات در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید مسئولیت‌ها در حوزه دارو و بهداشت مشخص باشد و در مسیر انجام وظیفه، دستگاه‌ها هماهنگی لازم را داشته باشند، افزود: باید موضوعات مبتلابه بخش دارو شکافته شوند و به‌صورت جزء‌به‌جزء مورد بررسی قرار گیرند تا راهکارهای لازم برای رفع مشکلات ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف کشور به‌عنوان قوه عاقله باید برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم را داشته باشند و در این زمینه توجیهات قابل قبول نیست.

دستغیب اولویت‌گذاری‌ها و تعیین موارد مهم و اولویت‌دار را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ایراد اصلی در اختصاص ارز نیست بلکه مشکل اساسی، لجام‌گسیختگی در ثبت سفارش داروست، بنابراین باید ثبت سفارش‌ها بر اساس نیاز جامعه و اولویت‌های تعیین‌شده باشد.

رئیس‌کل دیوان محاسبات اظهار داشت: هرچند اهمیت تأمین دارو در کشور بسیار بالاست اما باید نقش ارز اختصاص‌یافته در بهای تمام‌شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود تا بتوانیم سهم و نقش ارز را در تأمین دارو و تجهیزات تعیین و محاسبه کنیم، این کار باعث می‌شود هم گزارش‌ها واقع‌بینانه‌تر باشد و هم سازمان‌ها در عملکرد خود بهتر عمل کنند.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود که مصرف نیز مدیریت شود و میزان تخصیص‌ها متناسب با مصرف واقعی جامعه باشد.

نظر شما