شناسهٔ خبر: 50428 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از خاطرات هاشمی ؛

از تصادف خطرناک ناطق نوری تا اعتراض شدید هاشمی به او

ناطق نوری در خاطرات 20 فروردین هاشمی در سال های 60 و 62 جایگاه ویژه ای دارد از تصادف شدید ناطق نوری تا اعتراض هاشمی به او ...با هم بخشی از این خاطرات را مرور می کنیم .

نماینده - هاشمی در خاطرات روز ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۶۰ می نویسد : آقای‌ [علی‌ اکبر]ناطق‌نوری‌ آمد و قصد استعفای‌ از جهاد سازندگی‌ داشت‌ که‌ بامذاکره‌ منصرف‌ شد. از تصادف‌ خطرناکی‌ که‌ در جاده‌ رفسنجان‌ ـ یزد داشته‌ تعریف‌ کرد،الحمدالله‌ به‌ خیر گذشته‌. از روحیه‌ سمینار دانشجویان‌ و دانش‌آموزان‌ اسلامی‌ کرمان‌ هم‌ خیلی ‌تعریف‌ می‌کرد و از بی‌انسجامی‌ حزب‌ جمهوری‌اسلامی‌ گله‌ داشت‌. حق‌ با ایشان‌ است‌، حزب‌ جمهوری‌اسلامی‌ هنوز شکل‌ و عمل‌ حزب‌ واقعی‌ را به‌ خود نگرفته‌ است‌.

در خاطرات روز ۲۰ فروردین ۱۳۶۲ نیز هاشمی به یکی از گلایه های شدید خود از ناطق نوری اشاره کرده و می نویسد : با اخوی‌ محمد[مدیر عامل‌ سازمان‌ صداوسیمای‌ جمهوری‌ اسلامی‌]راجع‌ به‌ حفاظت‌ از صداوسیما صحبت‌ کردم‌ که‌ از اهداف‌ مهم‌ کودتاچی ها است‌. معلوم‌ شد به‌ خاطراختلاف‌ با کمیته‌[های‌] انقلاب‌ [اسلامی‌] تقریبا بی‌ محافظ است‌. تعجب‌ کردم‌ و خشمگین‌ با آقای‌[علی‌ اکبر]ناطق‌ نوری‌ صحبت‌ کردم. قرار شد از امروز محافظت‌ شدید شود.

برچسب‌ها:

نظر شما