شناسهٔ خبر: 61499 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از خاطرات حجت الاسلام ناطق نوری

اصلاح طلب ها چگونه از ناطق نوری یک «طالبان» ساختند؟!

ناطق نوری ستاد تبلیغات اصلاح طلبان در سال 1376 این گونه القا کرده بود که در صورت پیروزی ناطق نوری او طرفدار برخورد های سخت و شدید با مردم در کف خیابان با عنوان امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود. ناطق نوری در خاطرات خود به این مسئله پرداخته و دو رویی این مدعیان را نشان می دهد.

به گزارش نماینده در خاطرات حجت الاسلام ناطق نوری می خوانیم :

جریانی در خیابان‌ها راه افتاد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر که من معتقد بودم یک جریان سیاسی است. به همین دلیل به محض اینکه از وزارت کشور کنار رفتم، این باب هم تعطیل شد، گویا همه مسلمان و عابد و زاهد شدند و دیگر احتیاجی به آن نبود. در این رابطه هم با امام صحبت کرده بودم و ایشان فرمودند: «امر به معروف و نهی از منکر این نیست که در خیابان بریزند و رعب ایجاد کنند و بزنند»، چون واقعا هم می‌زدند. یک دفعه جوانی را پدرش به وزارت کشور آورده بود که لباس او خونین بود. پدرش گفت: «بچه‌ی من را لب جوی خیابان خواباندند و چون موهای او بلند بود، با ماشین اصلاح، مو و پوست سر او را کنده‌اند، بنابراین امام فرمود: «با این‌ها اساسا برخورد کن، اولا این امر به معروف نیست ثانیا این هرج و مرج ایجاد کردن در کشور است».

خود من هم با این افراد برخورد می‌کردم، آن موقع آقای منتظری قائم مقام رهبری بود و با من مخالفت می‌کرد که تو چرا این بچه‌ها – نیروهای خودسر حزب‌اللهی – را می‌گیری. البته این موضوع برای من خیلی گران تمام شد. در طول تاریخ انتخابات دوم و سوم و میان دوره‌ای و چهارم و پنجم، علیه من جوسازی شده بود که یادتان باشد، این همان کسی است که با حزب‌الله برخورد می‌کرد و آنها را می‌گرفت، این طرف‌دار بی‌حجاب‌ها بود و... که البته در انتخابات ریاست جمهوری هفتم این به عکس شد و من شدم طالبان.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۵:۴۶ 0 0

    مال کشی نکنید ناطق از دست رفته
                                

نظر شما