شناسهٔ خبر: 52170 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

۱۲ اردیبهشت در آئینه تاریخ

استانداری که می خواست مهندسین برای او مفت کار کنند !

تاریخ انقلاب

نماینده در تلاش است تا برای آگاهی هر چه بیشتر مخاطبان محترم از تاریخ معاصر کشورمان به ویژه تاریخ ایران پس از انقلاب به صورت روزانه سه سال ابتدایی انقلاب را مرور کند. در این فرایند به سه سال مهم ابتدای پیروزی انقلاب یعنی سال های ۵۸ الی ۶۰ می پردازیم تا در آینده بتوانیم سال های بعد را نیز پوشش دهیم .

۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۸

از سوی امام خمینی مجالس بزرگداشت و تجلیلی از استاد شهید مطهری در مدرسه فیضیه قم برپا شد که در این مجالس امام خود نیز شرکت کردند .

جنبش مسلمانان مبارز مواضع فکری و سیاسی خود را طی بیانیه ای اعلام کرد .

هنوز هم بزرگترین و قوی ترین خطری که انقلاب ما را تهدید می کند از جانب آمریکا و مزدوران استعمار است که با انواع توطئه چینی ها و دامن زدن به آشوب ها و اختلافات و جنگ های داخلی سعی دارد انقلاب ما را از درون متلاشی سازند . 

تیمسار دریادار مدنی استاندار خوزستان و فرمانده نیروی دریایی در دیدار با پیمانکاران ساختمانی این استان اظهار داشت :هر مانعی که بر سر راه انقلاب باشد آن را بر می داریم و اشخاصی را که مانع ایجاد کنند تحویل دادگاه انقلاب می دهیم . دوران مفتخوری تمام شده است و به کسی پول بیخودی داده نمی شود .

ما دیگر برای مهندسین مشاور پول نخواهیم داد ، تنها از مهندسینی برای مشاوره استفاده خواهیم کرد که مجانی کار کنند ! 

۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۹

امام خمینی امروز فرماندهان سپاه در سراسر کشور را به حضور پذیرفته و طی سخنانی در جمع آنان خطاب به آمریکا اظهار داشتند : شما هم آخر كارتان اين است كه بياييد همه ما را بكشيد. هماني كه جوانهاي ما كراراً از من خواستند كه شما دعا كنيد ما شهيد بشويم. كسي كه ميگويد دعا كنيد شهيد بشويم، ديگر نميترسد از اينكه آقاي كارتر بفرستند اينها را به شهادت برسانند.

دو تن از عوامل حوادث دانشگاه اهواز سحرگاه امروز اعدام شدند .

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشتند :هیچ ملتی به اندازه ملت ایران با آمریکا نمی جنگد ، ای کسانیکه ادعا می کنید طرفدار خلقها و طرفدار مبارزه با امپریالیست ها هستید ، به این خط بیائید ، بیائید خودتان را با این ملت بزرگ هماهنگ کنید.

عصر امروز روحانیون مسلح و نیز رانندگان تاکسی که از قم به تهران آمده بودند از برابر اقامتگاه امام رژه رفتند .

آیت الله هاشمی رفسنجانی عضو شورای انقلاب طی سخنانی در جمع مردم اهواز و در مورد حمله به سفارت ایران در لندن اظهار داشت : ما در شورای انقلاب تصمیم گرفتیم که هیچ کدام از خواسته های کسانیکه سفارت ایران را در انگلیس اشغال کرده اند را برآورده نکنیم .

برچسب‌ها:

نظر شما