شناسهٔ خبر: 51989 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

۱۱ اردیبهشت در آئینه تاریخ

از شهادت مردی که حاصل عمر امام بود تا انفجار بمبی که تبریز را لرزاند / خوئینی ها : آمریکا دشمن شماره یک ما است

تاریخ انقلاب

نماینده در تلاش است تا برای آگاهی هر چه بیشتر مخاطبان محترم از تاریخ معاصر کشورمان به ویژه تاریخ ایران پس از انقلاب به صورت روزانه سه سال ابتدایی انقلاب را مرور کند. در این فرایند به سه سال مهم ابتدای پیروزی انقلاب یعنی سال های ۵۸ الی ۶۰ می پردازیم تا در آینده بتوانیم سال های بعد را نیز پوشش دهیم .

۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸

ساعت ۲۲و۴۰دقیقه امشب هنگامی که آیت الله مطهری از منزل دکتر سحابی در خیابان فخرآباد خارج میشد از فاصله ۲تا سه متری از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسید .

 به دنبال شهادت آیت الله مطهری رهبر انقلاب در پیامی این فاجعه بزرگ را تسلیت گفتند .

تسليت در شهادت شخصيتي كه عمر شريف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف كرد و با كجرويها و انحرافات مبارزه سرسختانه كرد، تسليت در شهادت مردي كه در اسلامشناسي و فنون مختلفه اسلام و قرآن كريم كمنظير بود.

من فرزند بسيار عزيزي را از دست دادم و در سوگ او نشستم كه از شخصيتهايي بود كه حاصل عمرم محسوب ميشد.

مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر در مصاحبه با یک خبرگزاری فرانسوی اظهار داشت : مطبوعات غربی از جنایتکاران رژیم سابق حمایت می کنند .

 نزدیک به ۱۰۰ تن از زندانیان عادی شهربانی که اکثر آنها معتاد ، سارق و متهم به جرائم جنایی هستند ساعت یک بعد از ظهر امروز بدنبال اختلاف با یکدیگر دست به اغتشاش زده و محل سابق کتابخانه زندان را به آتش زدند .

کلیه گروگان های شناسایی شده شهرستانهای نقده ، مهاباد و اشنویه آزاد شدند و به خانه های خود مراجعت کردند .

امروز و با حضور میلیونها نفر روز جهانی کارگر در سراسر کشور گرامی داشته شد .

 هانی الحسن نماینده سازمان آزادیبخش فلسطین در تهران بمناسبت روزکارگر در اجتماع میدان امام حسین شرکت کرده و طی سخنانی گفت : ما می بایست از انقلاب اسلامی خود پاسداری کنیم ، ما می باید پیرو امام خمینی باشیم ، آنچه امام میگوید اسلام است و آنچه که امام قبول میکند ، قبول کنیم و آنچه امام رد می کند رد کنیم .

 ساعت یک بامداد امروز انفجار شدید بمب خیابان آبرسانی تبریز را لرزاند و موجب انهدام چندین مغازه و نیز شکسته شدن شیشه های منازل در این منطقه شد . 

۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۹

بنی صدر رئیس جمهور گفت : ایادی دشمن تهدید کرده اند اگر ما توطئه گران را آزاد نکنیم آنها سفارت ما را در لندن منفجر خواهند کرد باید بگویم ما آماده ایم شهادت برادران خود را در انگلیس بپذیریم ولی تسلیم خواست های توطئه گران نخواهیم شد .

دیگ گریگوری مبارز سیاهپوست آمریکایی صبح امروز به حضور امام خمینی رسید . وی در این دیدار گفت :  امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران فقط به ایران تعلق ندارند بلکه امام یک شخصیت جهانی هستند و انقلاب اسلامی ایران نیز انقلابی است که تعلق به تمام جهان دارد .

 به مناسبت روز جهانی کارگر مراسمی از سوی کارگران سراسر کشور برگزار شد .

موسوی خوئینی ها در این مراسم با اشاره به توطئه های آمریکا خطاب به کارگران اظهار داشت : آمریکا دشمن شماره یک ما است و امروز تمام تفنگ ها و تمام قلمها به سوی آمریکا باید باشد .

ساعت دو بامداد امروز ارتش عراق با تانک و توپخانه سنگین منطقه مرزی قصر شیرین را مورد حمله قرار داد . بر اساس گزارش های رسیده این حمله که با آتش متقابل نیروهای مرزی ایران رو به رو شد دو ساعت به طول کشید .

برچسب‌ها: